إفتح حسابك مع شركة XM  برعاية عرب اف اكس
إفتح حسابك مع تيكيمل

تحذير نصب واحتيال Nordfx

mahmoudm

عضو جديد

xm    xm

[FONT=&quot]
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
[/FONT]
[FONT=&quot]انا كنت شغال مع شركة Nordfxعملت ايداع مبلغ 300$ الشركة بتعطى بنوص على الايداع 25% اصبح رصيد الحساب 375$ اشتغلت على الحساب وحقتت ارباح وصل الحساب الى مبلغ 1171$ طلبت سحب جزء الارباح فقط مبلغ 403$ تبقى فى الحساب مبلغ 768$ طلب السحب كان بتاريخ 2016-05-16 لم يتم ارسال المال حتى يوم 25-05-2016 طلب سحب المال كان : pendent كل يوم كنت بتواصل مع الدعم فى الشركة والدعم طلب منى ارسال ايميل الى finance@nordfx[/FONT]
[FONT=&quot]ارسلت ايميل الى قسم المالية فى الشركة بتاريخ 17-5 مافيش رد وصل من قسم المالية عن سبب تاخير المال ارسلت مرة اخرى 3 ايملات الى قسم المالية والدعم فى الشركة وايضا لا يوجد رد على الايميل تاريخ الارسال كان 18-5 كلمت الدعم فى الشركة وقالو انهم ايضا ارسلو ايملات الى قسم المالية فى الشركة الدعم فى الشركة اخبرنى انة قسم المالية ارسل اليهم ايميل يفيد بأن انه سيتم تحويل الاموال فى المساء مر اليوم بدون ارسال الاموال يوم 19-5 اتكلمت مع الدعم فى الشركة انة انتم قولتو هايتم ارسال الاموال فى المساء ولم يتم ارسال اى شئ الدعم اخبرنى انه سوف يتم ارسال ايميل مرة اخرى الى قسم المالية فى الشركة سالت الدعم فى الشركة مرة اخرى عن سبب تاخير ارسال الاموال الدعم اخبرنى انة ارسل ايميل مرة اخرى الى قسم المالية ومنتظر الرد منهم قسم المالية ارسل ايميل مرة اخرى انة فى المساء سوف يتم ارسال الاموال هكذا اخبرنى الدعم فى الشركة انتظرت تحويل الاموال لم يتم ارسال اى شئ ارسلت الى قسم المالية فى الشركة ايميل ايضا لم يجب احد على الايميل طلبت من الدعم حذف البونص من الحساب لانة انا مش هاشتغل مرة اخرى مع الشركة وهاسحب اموالى كلها الدعم اخبرنى انة ارسل رسالة الى قسم المالية اطلب فيها خصم مبلغ الونص 75$ بالفعل ارسلت ايميل الى قسم المالية يوم 19-5 طلبت منهم حذف البونص ايضا قسم المالية لم يجب علي وايضا لم يحذف البونص من الحساب لما لقيت انة مافيش حد عايز يرد علية ولا يرسلو الاموال ارسلت الى الوكيل المسجل فى الشركة من خلاله وارسلت لهم كل شئ حدث معى الوكيل تواصل مع دعم الشركة والدعم ايضا اخبرهم انة قسم المالية اخبر الدعم فى الشركة انة سوف يتم ارسال المال فى المساء انتظرت ارسال الاموال ولم يتم ارسال اى شئ يوم 25-5 عملت كنسل لطب سحب المال القديم اللى كان بتاريخ 16-5 ارسلت ايميل مرة اخرى الى قسم المالية فى الشركة بتاريخ 25-5 طلبت منهم حذف مبلغ البونص 75$ وعملت طلب سحب جديد لكن هذه المرة طلبت سحب جميع الاموال من الشركة لانة واضح انة الشركة نصابة ومش هايكون فى امان فى التعامل مع الشركة دى لقد تم نشر موضوع فى المنتدى الخاص بالوكيل يحذر العملاء من التعامل مع الشركة وايضا رسالة [FONT=&quot]تحذير[/FONT]الى الشركة وطلب منهم تنفيذ امر السحب فى خلال فترة زمنية محددة لما المنتدى عمل الموضوع اليوم 26-5 وصلنى رسالة من قسم المالية فى الشركة [/FONT]
[FONT=&quot]We inform you that your trading account has been blocked for the bonus[/FONT]
[FONT=&quot]action conditions violation. Initial funds were returned.[/FONT]
[FONT=&quot]تم اغلاق الحساب وارسال راس المال فقط واخدو الارباح مبلغ 871$ ارسلت اليهم أكثر من رسالة عن سبب غلق الحساب وعدم ارسال الاموال ومافيش رد منهم .

[FONT=&quot]http://www.up-00.com/

[FONT=&quot]http://www.up-00.com/[/FONT]
[/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT]
[/FONT]

التعديل الأخير بواسطة المشرف:

xm    xm

دائما نقول خليكم مع الترخيص البريطاني لاحول ولا قوة الا بالله
انت فاكر انهم بيعطوك البونص عسواد عيونك بل لأنهم توقعوك تخسره
الله يعوضك

xm    xm

هي كانت شركة جيدة لكن الكلام عليها كثر في الفترة الاخيرة خصوصا في موضوع البونص

الشركة نصابة وبالفعل اكثر من شكوى قدمت ضد الشركة للعلم انا عملت الموضوع فى اكثر من منتدى وطلبت من دعم الشركة انة يرد على كلامى ومافيش رد منهم لانهم شركة نصابة وتم التحذير من التعامل فى الشركة لكى لا يتم النصب على احد

xm    xm

دائما نقول خليكم مع الترخيص البريطاني لاحول ولا قوة الا بالله
انت فاكر انهم بيعطوك البونص عسواد عيونك بل لأنهم توقعوك تخسره
الله يعوضك

بالفعل الترخيص البريطانى اقوى لكن سجلت فى الشركة لانة لدى ثقة فى الوكيل انة متعاقد مع شركة محترمة بعد نصب واحتيال الشركة الوكيل الغاء التعاقد مع الشركة وعمل موضوع مثبت فى المنتدى للتحذير من الشركة وارسل ايملات من خلال قاعدة البيانات لديهم للتحذير من العمل مع الشركة واى عميل شغال مع الشركة يسحب فلوسة فورا وبالنسبة للبونص هو مبلغ لا يذكر 75 دولار فقط يعنى مالوش لازمة واضح للناس كلها نصب واحتيال الشركة مستمر ان شاء الله للتحذير من الشركة وايضا قدمت شكوى ضد الشركة

xm    xm

السلام عليكم
اخي محمود ما هو التبرير الذي قدمته الشركة لعدم ارسال ارباحك ؟

xm    xm

السلام عليكم
اخي محمود ما هو التبرير الذي قدمته الشركة لعدم ارسال ارباحك ؟

دة رد جاهز الشركة بتقولة لاى شخص بيحقق ربح عشان تسرق منة الارباح

الشركة قالت كلام لا صحة لة وكله كدب ونصب واحتيال وفاكرين انة الموضوع هايمر كدة والسلام احب اقولكم انا لو لى سنت واحد عندكم هافضل اطلب بية ومش هاسيب حقى والشركات النصابة اللى زيكم المفروض مايكونش ليها مكان هاثبت ليكم نصب واحتيال الشركة وكلة بالدليل وان الشركة نصابة وبتقول اى كلام ولحد الان مافيش رد رسمى من الشركة وخايفين يحصل نقاش قدام الناس على العام لكن اكيد الناس اللى شافت الموضوع عرفت انها شركة نصب واحتيال الشركات النصابة دى بتستمر فى السوق عشان احنا عندنا مشكلة لما يكون فى تجربة لحد مع شركة نصابة مافيش حد بيفضل يطالب بحقة ويحذر من الشركة ولو فى حد قال عن شركة نصابة برضو الناس بتروح للشركة النصابة والشركة تنصب علية برضو الظاهر انة الناس مش بتصدق غير لما يتنصب عليها

xm    xm

الشركة قالت الكلام دة فى منتدى اخر الحقيقة انة مش شايف اى حجة للشركة لان عندهم عضوية هنا فى المنتدى وكانو ممكن يردو على موضوعى هنا فى المنتدى او اى منتدى اخر فى الموضوع .

http://www.up-00.com/

انا بطلب من الشركة دليل على الكلام دة لانة دة كلام كدب ونصب واحتيال وكلمت الدعم اكثر من مرة انة يخش يرد على الموضوع ويحصل نقاش قدام الناس لكن الظاهر انة الشركة خايفة انها تفضح قدام الناس كلها اكتر من كدة لانها شركة نصابة.

الشركة بتقول انها متاكدة انة للعميل فتح حسابين باسمين و2 اي بى مختلفين

نفس الكلام الى اتقال فى موضوع لعميل اخر هنا فى المنتدى يعنى بيقولو انة تم التلاعب وكسر قوانين البونص.

اولا انا حصلت على بونص 75 دولار فقط وتم تحقيق ارباح فوق البونص 871 دولار

ثانيا : انا بطلب من الشركة قدام الناس كلها تكشف عن الحسابين اللى بيقولو عليها
اسم ورقم صاحب الحساب وكشف حساب للصفقات اللى الشركة بتقول عليها واكيد مليون فى المية مش هيكون صدفة ان نفس الصفقات فى نفس الوقت بنفس حجم العقود اكيد لو دة حدث يبقى تلاعب فعلا عشان كدة بطلب من الشركة تنزل البيانات كلها قدام الناس وتظهر للناس الحسابين والصفقات اللى بيتكلمو عنها.

الموضوع مفتوح للنقاش مع الشركة قدام الناس كلها والنقاش يكون بالدليل مش مجرد كلام لو الشركة مش نصابة مش هاتخاف انه يحصل نقاش قدام الناس بالعكس دة شئ هايكون جيد ويظهر لى الناس انها مش شركة نصابة عشان كدة بطلب نقاش من الشركة قدام الناس كلها ويكون فى دليل على اى كلام الشركة تقولة

اظن الامور واضحة للناس كلها النصاب هو اللى خايف انة يخش ويتكلم قدام الناس واضح للناس جدا انة الشركة نصابة وخايفين انهم يتكلمو قدام الناس انا مستمر فى الموضوع ان شاء الله وهافضل اطلب بحقى واحذر الناس كلها من نصب واحتيال الشركة

xm    xm

اصلا الرسالة اللي حاطينها تؤكد ان حسابهم مفعل اصلا ويمكنهم المشاركة والرد

xm    xm

بعد ما الوكيل اللى انا شغال معه الغاء التعاقد مع الشركة وارسل ايملات لقاعدة البيانات لديهم وعمل موضوع مثبت اعطنى موقع الهيئة الرقابية الخاصة بالشركة وبيانات عن ترخيص الشركة وبالفعل تم تقديم شكوى ضد الشركة وكان الرد وصلنى على الايميل والرد على الشكوى كان كالتالى

Dear Ms Muttylall

Re: Nordfx

We refer to email below from Mr Mahmoud.
You are hereby requested to provide clarification regarding the complaint made

بالفعل تم ارسال كل التفاصيل والصور التى تثبت انة الشركة لن تجيب علىة عندما كنت ارسل اليهم وتم ارسال كشف حساب للحساب .

وبعد كدة وصلنى رد من الجهه الرقابية يفيد بالتالى

From: dk@nordfx.com [mailtok@nordfx.com]
To: SHIBCHURN Chateshwaree
Subject: RE: Complaint Mr Mahmoud - URGENT MATTER [IWOV-WSAX1S.FID26455]

SHIBCHURN Manisha
Analyst
Surveillance – Capital Markets
FSC Mauritius

Dear Sirs,

We refer to your e-mail dated 27th of May 2016 and complaint of above mentioned individual.

Please be advised that the above mentioned individual is not a client of NFX Capital MU Ltd. After the investigation that we have conducted within our group, we have established that this individual had opened account with NFX Capital CY Ltd , which is regulated by the Cyprus Securities and Exchange Commission.

Although this complaint concerns Cyprus registered and regulated company NFX Capital CY Ltd , we would like to advise you that on the 10th of May 2016 this customer had deposited USD 300 with NFX Capital CY Ltd and the same amount was returned to the customer on the 26th of May 2016.

We are at your disposal if any other clarifications are required.

Yours sincerely,

Dmitry Konev
Director

معنى الكلام انة الشركة بتتهرب من الجهة الرقابية بحجة انة انا عميل فى الشركة تبع فرع قبرص ولو تخدو بالكم من الكلام ورد الشركة على الجهة الرقابية انة العميل عمل ايداع مبلغ 300 دولار ونفس المبلغ أعيد إلى العميل على 26 من مايو 2016.

هنا اكيد الكل ملاحظ حاجة انة رد الشركة على الجهة الرقابية لم يتم ذكر انة العميل تلاعب واخترق شروط البونص يعنى البوست اللى اتكب فى المنتدى مجرد كلام لو كان عندهم دليل على الكلام دة كانو قالو للجهة الرقابية الكلام دة.

عارفين لية الشركة ماقلتش كدة للجهة الرقابية عشان كل كلامها كدب ونصب واحتيال وعارفين انه لما يكون القضية قدام جهة رقابية الجهة دى مش هاتسمع منهم الكلام وتقول امين وفعلا العميل مالوش حق لا طبعا الجهة هاتطلب منهم اثبات على صحة الكلام ودليل بالصور على ادعهم والشركة نصابة ومحتالة ومافيش عندها اى دليل ولا اثبات لانة مجرد كلام لا اساس لة من الصحه والكلام دة بيتقال لى اى حد يحقق ربح ويسرقو الارباح بهذة الحجة .

اظن كدة الموضع واضح قدام الجميع وانا فاتح الموضوع من فترة على اكثر من منتدى ومافيش نقاش من الشركة لانهم خايفين يتفضحو اكتر قدام الناس كلها لو الشركة مش نصابة كانت دخلت فى نقاش قدام الناس كلها وكان ينزلو دليل على صحة كلمهم.

المرفقات

79.6 KB · المشاهدات: 3
    141.3 KB · المشاهدات: 3
    219.5 KB · المشاهدات: 3

xm    xm

انا كلمت الدعم و طلبت منهم الرد على شكوى الاخ محمود دون جدوى , و لو لم يكن لديهم مايخفونه لما تأخروا في الرد .
الظاهر ان شركة نورد صارت تتبع اساليب شركات النخب العاشر ,
سيتم تعديل التقييم الخاص بالشركة , و انصح الاخ محمود بنشر قصته على جميع غروبات وسائل التواصل الاجتماعي .

xm    xm

انا كلمت الدعم و طلبت منهم الرد على شكوى الاخ محمود دون جدوى , و لو لم يكن لديهم مايخفونه لما تأخروا في الرد .
الظاهر ان شركة نورد صارت تتبع اساليب شركات النخب العاشر ,
سيتم تعديل التقييم الخاص بالشركة , و انصح الاخ محمود بنشر قصته على جميع غروبات وسائل التواصل الاجتماعي .

تسلم على الاهتمام بالموضوع انا ايضا توصلت معهم لكى يردو على الموضوع مافيش اى رد المفروض اقدم شكوى ضد الشركة فى الهيئة القبرصية لكن المفروض بحصل على رقم مرجعى للشكوى Complain Ref. No given by CIF والغريب انة الرقم دة لازم احصل علية من الشركة نفسها كلمت الدعم فى الشركة على الايميل وطلبت منه رقم لتقديم الشكوى اليوم مر 4 ايام والى الان لم يرسلو لى رقم لتقديم الشكوى المفروض ارسل الهيئة الرقابية واقول ليهم انهم مش عايزين يرسلو رقم مرجعى لتقديم الشكوى ولا اعمل اية ؟

xm    xm

السلام عليكم
لا يوجد طريقة تقديم شكوى فى الهيئة القبرصية؟
دخلت على موقع الهيئة فى خانة مطلوبة باسم Complain Ref. No given by CIF *:
قريت موضوع هنا تم ذكر انة الرقم المرجعى دة بحصل علية من الشركة اللى هاقدم الشكوى ضدها حاجة غريبة يعنى هاقدم شكوى ضد شركة واطلب من الشركة نفسها رقم مرجعى من اجل تقديم شكوى ضدها انا ارسلت للدعم فى الشركة فات اكثر من 9 ايام ولحد الان مش عايزين يعطونى رقم اقدم بى الشكوى ياريت احد يفيدنى فى هذا الموضوع

xm    xm

الحمد لله ربنا كرمنى دخلت على حسابى فى البنك لقيت تحويل وصلنى من الشركة ﺍﻟﺤﻤﺩ ﻟﻠﻪ ﺭﺏ ﺍﻟﻌﺎﻟﻤﻴﻦ , تمت اعادة كامل المبلغ موضع الخلاف و هو 871 دولار , و انا اذكر هذا احقاقاً للحق و الصراحة لم اجد سبب يبرر السيناريو الذي قامت به الشركة , لكنها بيضتها في الاخير و اعادت حقي
بشكر مشرفنا وسام الصباغ على الاهتمام ومتابعه الموضوع معى والحمد لله ربنا كرمنى وحقى رجع الحمد لله

xm    xm

والله ياشباب هل شركه نصابه بحترافيه
عاملين الرافعه الماليه ضخمه 1:600 وماتتغير
وقل صفقه بتنفتح 10 دولار؟فما فوق
يعني لو فتحت صفقه وحده راح تخسر 110 دولار
وانت مرتاح

xm    xm

الكمال لله سبحانه وتعالى

للامانه شكاوي عليهم قليله وعروضهم مغريه

دامت انها رجعت لك فلوسك الحمدلله

عودة