إفتح حسابك مع شركة XM  برعاية عرب اف اكس
إفتح حسابك مع تيكيمل

وجهة نظر على الباوند ين

xm    xm

الزوج هذا جنن اهلي

نصيحه علاجه البولنقر باند مع الماكد واكتفي بربح 30 نقطه منه

xm    xm

احيانا فى الفوركس تشعر وكان السوق متقصدك انت بالذات تضربك الصفقة بعدين ترجع بقوة لو تضربك وتستمر فى الارتفاع مش مشكلة لكن تضربك وترجع بقوة مؤلمة جدا

xm    xm

الباوند ين على 4 ساعات و علاى اليومى للشراء من 139.40 بهدف 141.40 ثم نننتتظر كسر الترند لاعلى و الشراء مرة تانية

اما البيع فقط باغلاق يومى او شمعتين 4 ساعات هابطتين تحت 139 و الله اعلم

xm    xm

السلام عليكم استاذ علي
ما رايك في الباوند ين ؟ ايه افضل نقطه للشراء؟ و هل هو في اتجاه صاعد قوي؟ و المستهدفات لو ممكن؟
شكرا

xm    xm

الباوند ين للبيع من 142.35 الى 142.40 .. الاهداف الى 141 الاستوب اما اغلاق 4 ساعات فوق 142.50 او استوب 143 و الله اعلم

xm    xm

https://www.arabfx.net

الباوند ين للبيع من 142.35 الى 142.40 .. الاهداف الى 141 الاستوب اما اغلاق 4 ساعات فوق 142.50 او استوب 143 و الله اعلم

الباوند ين لسه شايفه هدفه 141 و الشراء هيكون من 141 .. تغير النظرة باغلاق 4 ساعات فوق 142.50 و الله اعلم

xm    xm

السلام عليكم استاذ علي
انا امس حسب فهمي ان الاخبار لم تكن جيده علي الباوند حاكم المركزي يريد رياده احتياطي البنوك لانه خائف من ديون المستهلكين و خروج بريطانيا من الاتحاد الاوروبي و حتي قال ان رفع سعر الفائده هو اخر الطرق للحل
ممكن اعرف ايه سر صعود الباوند ؟ امال لو كان قال يمكن ارفع الفائده كان ايه اللي حصل
اللي انا شايقه انه طلوع سريع بلا اساس لضرب مراكز ده رايي ممكن اعرف راي حضرتك؟

xm    xm

السلام عليكم استاذ علي
انا امس حسب فهمي ان الاخبار لم تكن جيده علي الباوند حاكم المركزي يريد رياده احتياطي البنوك لانه خائف من ديون المستهلكين و خروج بريطانيا من الاتحاد الاوروبي و حتي قال ان رفع سعر الفائده هو اخر الطرق للحل
ممكن اعرف ايه سر صعود الباوند ؟ امال لو كان قال يمكن ارفع الفائده كان ايه اللي حصل
اللي انا شايقه انه طلوع سريع بلا اساس لضرب مراكز ده رايي ممكن اعرف راي حضرتك؟

الياوند صعد في الهيصة مع اليورو بس للحق ارحم كتير من اليورو صعوده خفيف

xm    xm

اتوقع الباوند ين بيوصل 152 والدولار ين بيوصل 118 واليورو ين 130 والكندي ين 90 والاسترالي ين 90 والله اعلم حديث يلين ودراجي قلب الموزاين واتوقع ان الين انتهى كونه ملاذ الامن

xm    xm

السلام عليكم استاذ علي
هل تعتقد الزوج ده يصل الي 148 بدون تصحيح؟.

والله ياصاح هم مسمين المجنون وفعلا انه مجنون بس اغلق يوم الجمعه فوق 144 اتوقع سيلامس 149 و 150 والله اعلم سيفيدك استاد علي اكثر بس تحصله يطارد في اليورو هههههههههههه دعابه لي استادنا ومشرفنا علي

xm    xm

الباوند ين ترند صاعد كسر 147.35 ل 148 هيؤدى لاستمرار الصعود ل 152

اما حاليا انا مع البيع من 147.30 ل 148 بوضع استوب اغلاق يومى فوق 148 الاهداف ل 143 و الله اعلم

xm    xm

الباتوند ين داخل على تكوين القمة الثالثة مع البيع من 148 يمكن انتظار عمل شمعة برايس اكشن عند 148 ل 148.50 ثم الدخول بيع بهدف 146 ثم 143

اغلاق يومى فوق 148.50 و ثبات فوقه هيكون الهدف 152 و الله اعلم

xm    xm

الباوند ين كسر اللمستطيل الى بيتداول فيه انا مع البيع من 145.25 و لكن بفضل البيع مع اغلاق 4 ساعات تحت 144.65 و الهدف هيكون 143.20 و 142.20

اما الشراء باغلاق 4 ساعات فوق 145.60 و هتكون الاهداف وقتها مرة تانية لاخر قمة و الله اعلم

xm    xm

البيع من 145 بالاهداف كما بالشارت و الله اعلم

xm    xm

استاذ علي
الف شكر علي تحليلاتك و توصياتك القيمه
ما هو السبريد المناسب للزوج علي حساب ميكرو انا عندي جساب ميكرو باتعلم فيه السبريد فيه 4 او 4.5 و ساعات اكتر
عندي حساب ديمو في شركه تانيه الفرق نقطه او اتنين؟
هل الميكرو يفرق عن العادي عن الديمو في السبريد؟
ما هو السبريد المناسب للزوج؟
انا بحب اعمل سكالبيج ساعات فالسبريد بيفرق

xm    xm

الباوند ين ننتظر كسر المثلث

xm    xm

الباوند ين كسر المثلث الحيادى على 4 ساعات الشراء من 146 مع اعادجة اختبار الترند المكسور باهداف 147.50 و استوب 1.45.2 و الله اعلم

عودة
أعلى