إفتح حسابك مع شركة XM  برعاية عرب اف اكس
إفتح حسابك مع تيكيمل

الموضوع دة ملهوش دعوة بالفوركس الموضوع صحى

xm    xm

ايه الموضوع الرائع ده شكرا على هذا الموضوع :wub: والرغبة بخدمة الاعضاء وفعلا كثرة القعدة على الكمبيوتر والفوركس بينسينا كل شىء وبما انك اسكندرانى زيى عاوزة اعرف هل لو جبت المشاية بالكهرباء بالبيت افضل ولا الاوربيتراك لانى قبل كده كنت بنزل امشى كتير دلوقتى مش بمشى بره كتير بس بعمل تمارين المشى بالبيت بتاعة المدربة دى وهيا كل فيديو يعتبر بمثابة 1 ميل
http://www.youtube.com/watch?v=45wkl9Rs-MI&feature=results_main&playnext=1&list=PLEC2A74C66E03C094
ياريت تقولى رايئك بيها وهل مع الوقت لو قعدت فترة ابطلها تسببلى مشكلة او تزودنى لانى اعرف ان السويدى لو بطلته بيقلب بالعكس ويزود الوزن ولازم افضل عليه طول عمرى فايه الافضل ليا علما انى قلبوظة من وانا بيبى وطول عمرى بعمل دايت واخس شوية وارجع ازيد الى خسيته تانى فالتمارين دى بعملها جنب دايت عشان تخسيس مش بس للحفاظ على اللياقة وبعد ماانزل وزنى شوية الاحسن اروح جيم ولا اجيب مشاية بالبيت او اوربتراك وايه الاحسن بيهم معلش بقى استحملنى بكثرة الاسئلة ههههههههه وبالنسبة لتمارين المشى الى بالفيديوهات دى هل احسن تبقى كل يوم ولا يوم اه ويوم لا وفترة اد ايه لانى اعرف ان الجسم بيبدأ الحرق بعد اول نص ساعة فهل المعلومة دى صحيحة وكفاية اسئلة بقى بالمشاركة دى عشان متزهقش منى .

xm    xm

ههههههههههه لا مفيش حاجة اسالى برحتك انا عامل الموضوع لخدمة الاعضاء

xm    xm

ههههههههههه لا مفيش حاجة اسالى برحتك انا عامل الموضوع لخدمة الاعضاء

هههههههه ربنا يخليك ده من ذوقك:wub:
بس عامة دى اهم اسئلة ونضيف لهم سؤال كمان ايه المشروبات الحارقة للدهون وتزود مستوى الحرق والاكلات وهل شرب الماء وقت الرياضة كويس ولا يفضل لا ونكتفى بهذا القدر من الاسئلة الان وربنا يعينك على اسئلتى الى جاية بقى :twitcy:

xm    xm

نصيحة منى بلاش مشاية فى البيت عشان بالامانة هتتركن انا انصحك انك تخدى جرعة نشاط وتنزل نادى
هتلاقى فى المشاية وهتلاقى فى العجلة الثابتة وهتلاقى اجهزة تفتيت الدهون مع بعض تمارين الايروبكس وتمارين السويدى الخاصة بالفتيات هتحسى بالفرق بس اهم حاجة بلاش استعجال وتانى حاجة ياريت تتبعى الوجبات اللى هضفها فى المشاركات القادمة
وبالنسبة لموضوع السويدى لو اتمرنتى وبعد فترة سيبتى هيرجع وذنك يزيد
الموضوع دة فى حالة انك سيبتى الرياضة والاسلوب المتبع فى الغذاء كمان سيبتى
فرجعتى تتناولى دهون بكثرة اكيد هتزيدى
وفى حكمة بتقول ياتارك الرياضة هى كمان سوف تتركك الرياضة المفروض تبئا شىء اساسى فى حياتنا
وانصحك بالمشى لمدة نص ساعة يوميا والخروج الى النوادى الرياضية
واى حاجة انا فى الخدمة

xm    xm

الاول نتكلم عن شرب الماء فا هو مفيد جدا والماء بتحرق الدهون الزائدة بالجسم وانصحك بشرب من 6 الى 8 لتر ماء يوميا انا عارف ان الشىء دة فى الشتاء صعب يعنى حاولى يكون هذا المقدار فى الصيف واحرصى على تناول الماء وقت الشتاء بردو
بالنسبة لشرب الماء اثناء ممارسة التمارين الرياضية هو ملهوش ضرر بس ياريت متشربيش كتير يبئا نصف كوب ماء فقط
والمشروبات اللى بتزود من حرق الدهون
القهوة طبعا بس ياريت تشربيها مظبوطة او نصف معلقة سكر
تنزلى تجيب بن من البن البرازيلى فى محطة الرمل فاهو اجود انواع البن والبن يبئا فاتح على غامق
وتشربى فنجان صباحا وفنجان بعد وجبة الغدا

xm    xm

وجبة الفطار كوب للبن خالى من الدسم + بيضة مسلوقة + علبة زبادى + نصف رغيف خبز عربى + قطعة جبن مثلثات
وبعد الفطار بنصف ساعة فنجان قهوة مظبوطة والقهوة اكثر مشروب يساعد على حرق الدهون بالجسم
كدة احنا اخدنا وجبة فطار كلها بروتين وكالسيوم

xm    xm

وجبة الغدا ممكن يوم نتناول ربع فرخة مشوية او ممكن نخليها نصف عشان الناس اللى بتحب تاكول بردة مش من اول مرة نحرمها كدة + طبق خضار سلطة مكونة من خيار طماطم جرجير فلفل كدة يعنى

ممكن يوم اخر ناكول نص كيلو كدة سمك مشوى + طبق خضار سلطة

يوم اخر لو نفسنا فى الخضار نعمل خضار سوتية اللى هو خضار بس تسويتة على البخار واكيد كل الناس عرفاة
ومننساش طبق خضار السلطة
ممكن ناكول مكرونة ارز بس بقدر معقول مش كتير

ممكن يوم اخر ناكول لحم بقرى مشوى + خضار السلطة طبعا

xm    xm

وجبة العشاء طبق سلطة خضار + فى جبنة عندنا فى مصر اسمها جبنة قريش دى مفيدة جدا + كوب عصير فريش وتدخل تنام وتقفل الشارت
عشان النوم مهم جدا
عشان لو عملنا كل التمارين السابقة وتناولنا الغذاء المطلوب ومنمناش كأننا معملناش حاجة الجسم محتاج الى 8 ساعات نوم يوميا واهم حاجة النوم فترة الليل
واى اسألة انا فى الخدمة

xm    xm

بالنسبة لشرب الماء انا بشرب ماء كتير فوق ال2 لتر يوميا لانى دايما جنبى زجاجة ماء والكلام ده صيف شتاء وبالصيف فوق ال 3 لتر يوميا تقريبا والقهوة دى مزاجى الخاص واساسية عندى الصبح لما بصحى بس انا بشربها سادة ومرة واحدة باليوم بس الصبح ونادرا مابكررها تانى وفعلا البن البرازيلى البن بتاعه تحفة وبخصوص الرياضة انا معاك انه الجيم افضل بس انا اليومين دول مش فاضياله وبحب الحاجة الى اقدر اواظب عليها مدى الحياة يعنى زى ماقلت كده لو سبته حرجع ازيد تانى ولعبت من 3 سنين بجيم ورغم ان وقتها وزنى منزلش جامد بس بان عليا جدا بالشكل قعدة البيت والكمبيوتر بجد دمار فعاوزة انزل وزنى شوية قبل ماابدا اروح جيم فالتمارين الى هيا المشى بالبيت دى كويسة اكمل فيها ولا ايه للفترة الحالية عشان ابقى جاهزة للمرحلة الجاية بالجيم واليومين دول بحاول اخلى نومى بدرى واصحى بدرى مع انها مش من عاداتى للاسف مدمنة سهر بس بقالى كام يوم بنام على 1 الى2 بليل واصحى على 8-10 وعلى فكرة النظام الى انت منزله هايل لانه بيه كل احتياجات الجسم وبالانظمة انا من كتر ماجربت بقيت استاذة بيها ههههههههه فدى مش مشكلة عندى لانى كل فترة بغير النظام وكل اسبوع يوم فرى عشان الجسم يفضل حرقه عالى

xm    xm

ميرسى بجد على النصايح وتقييمى للموضوع ممتااااااااز

xm    xm

متشكر جدا على تقييمك للموضوع وبالنسبة للماء كويس جدا وبالنسبة للقهوة السادة طبعا تحرق الدهون اكتر بس حاولى تخليهم 2 فى اليوم وبالنسبة للتمارين فى البيت دى حاجة كويسة بردو بس اهم شىء نمارس الرياضة ولو مكسلة من الجيم وحاسة انك بتفكرى كتير بس مش ناوية تروحى فى مشاية نازلة 9 فى 1 دى ممتازة لكذا تمرين بس اهم شىء رياضة جمبها نظام غذائى وانا تحت امرك فى اى سؤال

xm    xm

متشكر جدا على تقييمك للموضوع وبالنسبة للماء كويس جدا وبالنسبة للقهوة السادة طبعا تحرق الدهون اكتر بس حاولى تخليهم 2 فى اليوم وبالنسبة للتمارين فى البيت دى حاجة كويسة بردو بس اهم شىء نمارس الرياضة ولو مكسلة من الجيم وحاسة انك بتفكرى كتير بس مش ناوية تروحى فى مشاية نازلة 9 فى 1 دى ممتازة لكذا تمرين بس اهم شىء رياضة جمبها نظام غذائى وانا تحت امرك فى اى سؤال

تسلم يارب انا تعبتك معايا بالاسئلة واكيد حاخد رايئك اجيب مشاية منين لانه اعلانات كتير بتاعة الاجهزة بالوسيط وانا عاوزة ابقى اجيب الكهرباء مش المانيوال فان شاء الله قبلها اسالك عليها لكن دلوقتى انا كده كده بعمل التمارين دى بالبيت وبنزل برضه بمشى بره من وقت للتانى لازم نغير جو القعدة قدام المنصة :huh: من وقت للتانى

xm    xm

تسلمى ربنا يخليكى وانا تحت امرك فى اى سؤال وبالنسبة للكهرباء افضل من المانيوال وهى على حسب الوزن على فكرة

xm    xm

في الاردن بحكوله الكرش عن البطن المنفوخ
ما بعرف عندكم في الجزائر نفس التسميه :angelic::angelic::angelic:
ولما واحد بحكي لصاحب الكرش المنفوخ (ابو كرش) شو هل كرش هاد بقولهم هاي وجاهة انا تعبان كتير عليه مكلفني مصاري
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

xm    xm

ولما واحد بحكي لصاحب الكرش المنفوخ (ابو كرش) شو هل كرش هاد بقولهم هاي وجاهة انا تعبان كتير عليه مكلفني مصاري

هههههههههههههههههههههههههههههههههه
يقولون عندنا فى مصر الكرش ده متربى على الغالى

xm    xm

ههههههههههههههههههههه صح يادكتور ويقولو كمان الكرش دة عز اموت واشوف اللى قال هذة الحكم متهيقلى مكنش بكرش

xm    xm

انا جبتلكم الحل وعملت اللى عليا يلا بئا كل واحد عندو كرش يتخلص منة هههههههههههههههههههههههه

xm    xm

هههههههههه
اكيد واخد جزء كبير من الميزانية :biglaugh:

xm    xm

انا جبتلكم الحل وعملت اللى عليا يلا بئا كل واحد عندو كرش يتخلص منة هههههههههههههههههههههههه

فكرة الوضوع مميزة استاذ فادي
وممكن نعتبر هذا الموضوع كافيه ومكتبة وتلقي اي طلبات نيجي نفرفش فيه

بس طبعا التدخين والشيش ممنوع :angelic:

xm    xm

ههههههههههههههههههههههه تحت امرك يادكتور احمد والنصيحة دية عشان خاطر مرورك بالموضوع واسعدنى مرورك
نصيحة هامة

عودة
أعلى