إفتح حسابك مع شركة XM  برعاية عرب اف اكس
إفتح حسابك مع تيكيمل

دعوه : تعالو نتعلم التحليل باليوت

forexlion

عضو نشيط

xm    xm

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

اولا انا لا اجيد تحليل اليوت لكني احاول تعلمه بقوه لكني والحمد له فتره كبيره في السوق مع الكلاسيكي

وفعلا افضل طريقه للتعامل مع السوق هي موجات اليوت احيانا السوق يحترم الدعوم والمقاومات واحيانا لا يحترمها

قعدت فتره الف حولين نفسي في الاخر لقيت الموضوع متعلق بالموجات

احيانا نتعامل بالمؤشرات العاديه وتحقق ارباح كبيره واحيانا نتعامل مع الموفينجات ونحقق ارباح كبيره واحيانا الاتنين يخلونا ندخل في الحيطه

عاوز كل الاخوه تدعم الموضوع ده لاننا بجد لازم نتعلم ونتقن هذا النوع من التحليل وخصوصا الاخوه الي لهم فتره في السوق لانهم هيكون سهل عليهم مع التطبيق المستمر

لازم نتعلم عشان نعرف امتي نتعامل مع الموجه الدافعه بالموفينج ونعصر الاتجاه الي اخر قطره وامتي نتعامل مع موجات التصحيح بالمؤشرات التذبذب ونبرد براحتنا بدون حرق اعصاب

وهذه دعوه علي الهواء مباشره:unsure:

الي الدكتور احمد عبابنه
والي الاستاذ طارق جبور

وكل من له خبره في اليوتتن يساعدنا علي اتقان هذا التحليل

وعشان يكون الموضوع مش تقليدي والناس فعلا تستفيد هنحاول نتحاور وندرس الموضوع بطريقه سهله وغير الموجوده في المنتديات

يعني انا هرفع صور واقول الي انا عارفه ونسال بعد كده واي حد يسال عشان نتعلم صدقوني ياجماعه الموضوع فيه خير كتير ان شاء الله للي عاوز فعلا يربح ويتعامل مع السوق باعصاب هادئه

وعشان النهارده وبكره اجازه في السوق هنبدء ان شاء الله من يوم الاثنين عشان تكون البدايه قويه

التعديل الأخير:

xm    xm

على خير يا اختي و نحنا جاهزين بأذن الله
سارفع لكم عده كتب مترجمه او من تأليف محللين عرب وبعد ذلك نأخذ وقتنا بتعلم الموجات للراغبين

xm    xm

على خير يا اختي و نحنا جاهزين بأذن الله
سارفع لكم عده كتب مترجمه او من تأليف محللين عرب وبعد ذلك نأخذ وقتنا بتعلم الموجات للراغبين

ربنا يكرمك دكتور احمد وانا ان شاء الله هحاول ارفق شارتات كل يوم وهحاول اطبق انا وكل الاخوه الراغبين في الدخول لعالم اليوت وكمان هحاول اوضح الي انا اعرفه او قريته وحضرتك تصحح لنا

لكن في ملاحظه بسيطه انا اخ وليس اخت

xm    xm

موفقين ياشباب وانا معكم في تعلم اليوت مع اني هجروا من سنوات ولكن يمكن الاقي الجديد معكم

بالتوفيق ان شاء الله

xm    xm

ربنا يكرمك دكتور احمد وانا ان شاء الله هحاول ارفق شارتات كل يوم وهحاول اطبق انا وكل الاخوه الراغبين في الدخول لعالم اليوت وكمان هحاول اوضح الي انا اعرفه او قريته وحضرتك تصحح لنا

لكن في ملاحظه بسيطه انا اخ وليس اخت

حقك علي يا اخي :wub::wub:
هلا انتبهت معرفك متشابه مع احد الاخوات الاعضاء

xm    xm

فكرة رائعة من عضو مجتهد ومبدع
شخصيا لا اتقن اليوت بشكل جيد
وسأساعد معكم لنتعلمه سويا

بامكاننا التعلم جميعا بشكل افضل واسرع
ومعانا الدكتور احمد عبابنة ليساعد الجميع
فهو خبير بالتحليل الموجي وخصوصا اليوت

سأبدأ برفع ما عندي من دورات تدريبية او كتب عن اليوت

بالتوفيق للجميع

xm    xm

موفقين ياشباب وانا معكم في تعلم اليوت مع اني هجروا من سنوات ولكن يمكن الاقي الجديد معكم

بالتوفيق ان شاء الله

اخي تحليل اليوت مشكله انه الشروحات اغلبها معقده شويه عشان كده الناس بتهجروا والخوف اكثر من موضوع اختلاف الترقيم لكن ان شاء الله هنحاول نوضح الصوره بشكل سهل وسلسل حتي لو في اختلاف في التحليل بتعرف تخرج بربح لو اتقن التحليل باليوت واكيد بما ناك هجرته يبقي في جعبتك ما يفيدنا علي الاقل في بدايه الدخول في الموضوع وبارك الله فيك علي مروروك الجميل

التعديل الأخير بواسطة المشرف:

xm    xm

فكرة رائعة من عضو مجتهد ومبدع
شخصيا لا اتقن اليوت بشكل جيد
وسأساعد معكم لنتعلمه سويا

بامكاننا التعلم جميعا بشكل افضل واسرع
ومعانا الدكتور احمد عبابنة ليساعد الجميع
فهو خبير بالتحليل الموجي وخصوصا اليوت

سأبدأ برفع ما عندي من دورات تدريبية او كتب عن اليوت

بالتوفيق للجميع

يا اهلا بمشرفنا الغالي والله هذا الحماس يخلينا نبدع في اليوت واكيد خبرت حضرتك هضيف شيء مهم جدا لنا جميعا وعكلام في سرك انا قلت استفاد من دكتور احمد عبابنة لان بصراحه الرجل لا يتاخر في اي معلومه فدي بالنسبه لاي حد فرصه:wub:

xm    xm

يا اهلا بمشرفنا الغالي والله هذا الحماس يخلينا نبدع في اليوت واكيد خبرت حضرتك هضيف شيء مهم جدا لنا جميعا وعكلام في سرك انا قلت استفاد من دكتور احمد عبابنة لان بصراحه الرجل لا يتاخر في اي معلومه فدي بالنسبه لاي حد فرصه:wub:

بصراحة الدكتور احمد عبابنة خبير بالتحليل الموجي
وما راح يتأخر على اي طلب من الاعضاء
لذلك فرصة لمن يريد ان يتعلم ان يستفيد من الموضوع
ويشارك معنا ويسأل عما يصعب عليه
وان شاء الله يكون في فائدة للمتابعين

xm    xm

فكره رائعة انا كمان مااليش بالوت غير الاساسيات وبس
يلا يا ابو سلطان حضر حالك واتحمل

xm    xm

معكم ان شاء الله و انا بدات اتعلم اليوت من اسبوع واحد فقط ومازلت اجدها معقده جدا وابدا بهذا الكتاب الرائع الذى اهداه لى دكتور احمد عبابنه موجود بمشاركته بموضوع اليورو ين موجيا وهذا هو الرابط
https://www.arabfx.net/showthread.php?t=17795&page=2

عودة
أعلى