إفتح حسابك مع شركة XM  برعاية عرب اف اكس
إفتح حسابك مع تيكيمل

بشأن السحب والايداع

Ahmed_

عضو خاص

xm    xm

السلام عليكم ... انا عضو جديد معاكم وكنت متابع المنتدي من بره بس لما قررت ادخل السوق مالقتش الحقيقه افضل من عرب فوركس ابدا منه واستمر فيه اكيد مش بس لانه وكيل للشركة اللي ناوي اتعامل معاها لكن كمان لتعاون الاعضاء مع بعض ^^ ....

بالنسبه لاستفساري كنت عايز اعرف لو سمحت تفاصيل السحب والايداع ، بمعني اوضح الطرق اللى بيتبعها المصريين من حضراتكم فى الموضوع ده مع شركة اف اكس برو بالتحديد ، انا بقالى فتره محتار بين كذا شركة وفى الاخر رسيت عليها وسجلت فيها ديمو وناوي اعمل حساب حقيقي فى اقرب وقت ان شاء الله خلال الايام دي .. لكن ينقصني بعض المعلومات من حضراتكم بشأن افضل طريقة للايداع فى الشركة والسحب ايضاً من حيث السهوله والتكاليف والسرعه ايضاً .. انا وجدت مكتوب انه مسموح الايداع بالماستركارد في صفحة الشركة باللغه الانجليزية ... وفي نفس الوقت وجدت مكتوب العكس فى صفحة الشركة اللي باللغه العربية! .
ولو مسموح بالماستر كارد اعملها انهي بنك لو حد مجرب عشان مانضيعش وقت لان زي ماحضراتكم عارفين البنوك المصريه ماشاء الله اساتذه فى العرقله مع العلم ان عندي حساب فى بنك القاهرة ومعايا ماستركارد عاديه وليست نت .

xm    xm

اهلا و سهلا بك في منتداك
سيجيبك المشرف علي عزت في أقرب وقت عن طريقة المعاملات المالية و أفضل البنوك كونه من مصر
بالتوفيق لك

xm    xm

اهلا و سهلا بيك اخي احمد الافضل عن طريق بنك CiB بتفتح حساب بيه و بتطلب ماستر كارد اسمها توماس كوك... الي تقدر تحول بيها.... و التحويل بيتم بثانية.. البنك بيسمحلك بتحويل دولارات بقيمة 70 الف جنيه مصري سنويا بسعر البنك

.......

الحل الثاني استخدام البنوك الالكترونية مثل نيتلر ووبريفكت موني و غيرهم

و ايضا بيتميزوا بالسرعة في السحب و الايداع. و كمان ليهم بطاقة تقدر تسحب بيها من ماكينات Atm

xm    xm

اهلا و سهلا بيك اخي احمد الافضل عن طريق بنك cib بتفتح حساب بيه و بتطلب ماستر كارد اسمها توماس كوك... الي تقدر تحول بيها.... و التحويل بيتم بثانية.. البنك بيسمحلك بتحويل دولارات بقيمة 70 الف جنيه مصري سنويا بسعر البنك

.......

الحل الثاني استخدام البنوك الالكترونية مثل نيتلر ووبريفكت موني و غيرهم

و ايضا بيتميزوا بالسرعة في السحب و الايداع. و كمان ليهم بطاقة تقدر تسحب بيها من ماكينات atm

اشكرك استاذ على الإفاده لكن الحساب الافضل افتحه بالمصري ولا الدولار وبياخد عموله حوالى قد ايه من قيمة التحويل ، ولما اعمل سحب من الشركة إلى الحساب بتكون العموله اللى بياخددها هو او الشركة قد ايه ومدة السحب بالطريقة دي قد ايه .

xm    xm

اشكرك استاذ على الإفاده لكن الحساب الافضل افتحه بالمصري ولا الدولار وبياخد عموله حوالى قد ايه من قيمة التحويل ، ولما اعمل سحب من الشركة إلى الحساب بتكون العموله اللى بياخددها هو او الشركة قد ايه ومدة السحب بالطريقة دي قد ايه .

انا بفتح بالجنيه عادي .. و زي ما قلتلك ممكن يحولك لدولارات بما يعادل 70 الف جنيه

اما بياخد اد ايه معرفش احسبها بس لما بعمل ايداع 40 الف جنيه مصري بيوصلني حسابي حاولي 5100 دولار :تقريبا كدا .... و لما تسحب كمان بيبقي تقريبا نفس القيمة ... مدة السحب دقائق ما دمت تسحب في وقت العمل يعني من 8 صباحا ل 6 مساء

xm    xm

شكرا جزيلاً استاذ على على مساعدتك ، وكنت عايز اعرف من حضرتك تفاصيل دخولى برعاية المنتدي .

xm    xm

تعليقك في إنتظار مراجعه المدير.
السلام عليكم انا احد ضحايا شركة otmfx الغريب في الامر نفس السيناريو الي حدث مع الاخت منى اودعت ل احمد محمد الطهماز مبلغ ٢٠ الف وفي البدايه عينو مدير حساب اسمه فهد وحصلت ارباح طلبت السحب قال لي عملية تداول اخيره وتسحب تفاجات الحساب قريب يقفل اتصل علي وقال لازم تحول ٣ الاف دولار عشان م يطير حسابك ورفظت وتحول الموضوع للاداره واضافو لي ٢٠٠٠ دولار على امل اني احول لهم بعد فتره قفلت صفقاتي وطلعت بربح ٦٥٠٠ دولار طبعا بدون اي مساعده اجتهاد شخصي وطلبت منه عدم الدخول باي صفقه تفاجات بالصباح انه دخل صفقات وخسر الحساب طلبت تعويض وعوضوني عن المبلغ طبعا ضحكه المهم طلبت سحب قالو حنا اعطيناك تعويض انت م تقدر تسحب لازم تتداول وتسحب الارباح فقط غيرو لي مدير الحساب وحطو واحد اسمه ابو فيصل ظل الحساب راكد فتره الى انه هو مل الان حطوا لي مديرة حساب اسمها جومانه سمور طبعا عندها اسلوب اقناع وبدت تتداول وارباح والان تطلب مني تحويل مبلغ ١٥ الف على اساس تطلعني من الخساره الي انا فيها واسحب المبلغ الي ودعته مع ارباحي خلال اسبوع وتقول هلاسبوع فيه فرص حقيقه ظروفي ساعدتهم لاني مقبل على زواج واحتاج المال وخصوصا تعويض خسارتي وارجو من الله طبعا كنت بحول ولاكن غيرو الطهماز بحجت انهم راح يرقون الحساب لل vip وقالو هذا الوكيل المختص في ال vip اسمه بندر نايف حمدان المطيري رقم حسابه ٨٨١٠٠٠٣١٠٩٠٧٢١٠٠٠١١٠ طبعا اعطيكم ارقامهم الان للاحتياط اولا رقم الشركه الي مخالف للرقم الموجود في الموقع / 442036952525+ رقم فهد / ٠٥٤٩٢٥٥٣٨٥ رقم جومانه / ٤٤٧٩٨٠٢٧٥٤٥٥+ وفيه ارقام كثيره طبعا راح تتغير اكيد الاهم اذا فيه مجال نرجع اموالنا لاتبخلو علينا في المساعده ارجو من لديه الخبره ان يساعدني
اخوكم / ممدوح البلوي الايميل / alhoreem@gmail.com

xm    xm

تبدوا معظم شركات البروكر في الفوركس نصابه والقلة منها لديها تراخيص والأمانه لاتوجد منها الا من رحم ربي فكيف يكون التعامل والحذر منهم .......................
ولدي شكوى من صديق عزيز بأن هذه الشركة ( Golden Bridge Fx ) قد نصبت عليه وعلى مجموعة معه أرجو الـتأكد من هذه الشركة ومن ( FSP # 2243579 ) الخاص بها هل هو حقيقي أم مزور ؟؟ رجاء افادتي جزاكم الله خير

عودة
أعلى