إفتح حسابك مع شركة XM  برعاية عرب اف اكس
إفتح حسابك مع تيكيمل

استفسار بخصوص شركة xm و fxpro

islamhany

عضو خاص

xm    xm

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخواني أعضاء المنتدي , انا توكلت علي الله ونويت ادخل المجال بفضل الله ومساعدتكم بس كان ليا كام سؤال ومحتاج الاجابة من المشرفين والمديرين القائمين علي المنتدي :

1- ايهما تعتبر الشركة الاقوي والاقدم في المجال وايهما افضل في الدعم الفني
2- كم الحد الادني لكل من الشركتين ( في الحساب الاسلامي المصغر )
3- هل يوجد بونص في اي منهم واذا وجد هل له شروط
4- يتم فتح الحساب الاول وتفعيله وبعدين يتم الايداع ولا لازم اودع الاول وبعدين يتم تفعيل الحساب
5 - هل هناك شروط لسحب الارباح في كل منهم وما هي طرق السحب
6- هل يوجد تراخيص قوية للشركتين
7- شركة xm قبرصية وانا عرفت لو في مشكلة فان هيئة الرقابة القبرصية لا تتجاوب بشكل سليم وفعال فهل يوجد ضمان في حال وجود مشكلة ما ( المنتدي يضمنلي بحل اي مشكلة تواجهني )
((( انا تسجيلي هايكون من خلال المنتدي ))))

انا عارف اني سألت كتير بس انا محتاج اعرف كل حاجه عن الشركة اللي هاحط فلوسي فيها .,
مستني ردودكم الكريمة .
شكرا ,,,,

xm    xm

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخواني أعضاء المنتدي , انا توكلت علي الله ونويت ادخل المجال بفضل الله ومساعدتكم بس كان ليا كام سؤال ومحتاج الاجابة من المشرفين والمديرين القائمين علي المنتدي :

1- ايهما تعتبر الشركة الاقوي والاقدم في المجال وايهما افضل في الدعم الفني
سأنصحك بأفكس برو
2- كم الحد الادني لكل من الشركتين ( في الحساب الاسلامي المصغر )
في افكس برو 100$ - في xm الحد الادنى 5 $
3- هل يوجد بونص في اي منهم واذا وجد هل له شروط
افكس برو لا توفر أي بونص أما xm فكل فترة هناك عرض بونص جديد
4- يتم فتح الحساب الاول وتفعيله وبعدين يتم الايداع ولا لازم اودع الاول وبعدين يتم تفعيل الحساب
فتح الحساب ثم الايداع
5 - هل هناك شروط لسحب الارباح في كل منهم وما هي طرق السحب
لا شروط طبعا
6- هل يوجد تراخيص قوية للشركتين
افكس برو مرخصة من fca هيئة الخدمات المالية البريطانية
اما شركة xm فهي مسجلة تسجيل فقط في fca أي ان ترخيصها اضعف من افكس برو

7- شركة xm قبرصية وانا عرفت لو في مشكلة فان هيئة الرقابة القبرصية لا تتجاوب بشكل سليم وفعال فهل يوجد ضمان في حال وجود مشكلة ما ( المنتدي يضمنلي بحل اي مشكلة تواجهني )
((( انا تسجيلي هايكون من خلال المنتدي ))))
الضمان هو اسم الشركة و كفالتنا لها

انا عارف اني سألت كتير بس انا محتاج اعرف كل حاجه عن الشركة اللي هاحط فلوسي فيها .,
مستني ردودكم الكريمة .
شكرا ,,,,

الردود في الاقتباس

xm    xm

ماشاء الله عليك اخي وسام الصباغ ...
انت عارف ان من ضمن حبي للمنتدي ده وجود اعضاء جاهزين للدعم والمشورة
بجد بارك الله فيك والف شكر

xm    xm

انت حمستني كتير وعلي بركة الله هافتح في fxpro علي ضمنتك انت والمنتدي وان شاء الله خير ...

xm    xm

يشرفنا انضمامك لنا اخ اسلام

أي استفسار لا تتردد في طرحه
مع تحيات فريق الدعم

التعديل الأخير بواسطة المشرف:

xm    xm

استاذ وسام ,,
بطبيعة الحال انا بثق كل الثقة في المشرفين والمديرين القائمين علي هذا المنتدي وكنت عاوز اخد رأي حضرتك في الموضوع ده :

https://www.nkforex.com/vb/t281581.html
هل ممكن الكلام ده يكون حصل فعلا ولا ده لتشويه سمعه الشركة .
مستني رد حضرتك

xm    xm

الصفحة لا تفتح عندي و لكن اخي بشكل عام ابحث و اقرأ في المنتديات العربية و الاجنبية و قرر الأنسب لك ,
ما يمكنني ان اقوله لك ان حسابي الشخصي مع افكس برو , و اننا نتعهد دائما بحل اي مشكلة ستواجهها و نعيد لك حقك اذا حصل أي خطأ
هذه الصورة للصفحة التي ارسلتها لي

xm    xm

استأذن حضرتك انك تاخد الرابط copy و paste
لا انا نويت خلاص اني اسمع كلامك واشترك في الشركة دي بس حابب اخد رأي حضرتك في الموضوع ده
معلش استحملني

xm    xm

استاذ وسام
اكتر حاجه بتنرفزني انك بتبعتلي عالخاص وانا مش بعرف ارد علي حضرتك .. ياريت بجد تلغوا شرط ال 50 مشاركة للتواصل علي الخاص

xm    xm

السلام عليكم اخ وسام ,
الحمد لله ربنا سهل وجمعت كل المستندات المطلوب للاشتراك مع fxpro وكان ليا استفسارات بخصوص الحساب :
1- انا هبدأ حسابي ب 300 دولار وهاختار حساب MT4 اسلامي فهل اختياري موفق ؟
2- تنصحني اعمل الرافعه 1 :500 ؟
3- كام لوت اقدر اشتريه واتعامل بيه ؟
4- لما افتح حساب الميكرو ينفع استخدم التوصيات الموجوده في المنتدي ولا لازم يكون حسابي كبير ؟
5- كم مقدار السبريد اللي في حساب mt4
6- ما هي نسب المارجن كول والستوب اوت ؟
7- هل ممكن بعد فتح الحساب الحقيقي وعمل الايداع افتح حساب تجريبي اتعلم عليه واستخدم توصيات المنتدي فيه , بحيث يكون المبلغ اللي انا اودعته موجود في الحساب الحقيقي لفتره معينة دون تداول لغاي ماتعلم علي الحساب التجريبي ؟؟؟

مستني ردك الكريم اخ وسام

xm    xm

اخي اسلام امهلني لغد وساجيبك على جميع استفساراتك لاني متواجد في مكان النت فيه ضعيف

xm    xm

السلام عليكم اخ وسام ,
الحمد لله ربنا سهل وجمعت كل المستندات المطلوب للاشتراك مع fxpro وكان ليا استفسارات بخصوص الحساب :
1- انا هبدأ حسابي ب 300 دولار وهاختار حساب MT4 اسلامي فهل اختياري موفق ؟
نعم اخي منصة mt4 هي الافضل للمبتدئين
2- تنصحني اعمل الرافعه 1 :500 ؟
المهم ان تدخل صفقات بستوب لوز و بعقود صغيرة
3- كام لوت اقدر اشتريه واتعامل بيه ؟
ماذا تقصد باللوت هنا ؟
4- لما افتح حساب الميكرو ينفع استخدم التوصيات الموجوده في المنتدي ولا لازم يكون حسابي كبير ؟
اخي يمكنك تطبيق توصيات المنتدى على أن يكون حجم الصفقة الواحدة 0,01 اي النقطة مايكرو بعشرة سنت
5- كم مقدار السبريد اللي في حساب mt4
تختلف بحسب الزوج , يمكنك مشاهدتهم على المنصة
6- ما هي نسب المارجن كول والستوب اوت ؟
25% المارجن كول - 20% الستوب أوت
7- هل ممكن بعد فتح الحساب الحقيقي وعمل الايداع افتح حساب تجريبي اتعلم عليه واستخدم توصيات المنتدي فيه , بحيث يكون المبلغ اللي انا اودعته موجود في الحساب الحقيقي لفتره معينة دون تداول لغاي ماتعلم علي الحساب التجريبي ؟؟؟
طبعا يمكنك ذلك و هو الأفضل .

مستني ردك الكريم اخ وسام

الاجوبة بالاقتباس

xm    xm

استاذ وسام ,
تم ان شاء الله فتح حساب حقيقي بس مديني رقم الحساب : Pending و حال الحساب pending نوع الحساب :MT4 Fixed
المفروض بقي ايه الخطوة اللي جاية ؟؟ اعمل ايه ؟؟

xm    xm

xm    xm

تم الحمد لله .. رقم الحساب : 493411 ( المفروض ان الحساب ده تبع المنتدي ) انا كده هابعتلهم ميل علشان احول حسابي لاسلامي . بس كنت محتاج اعرف اعمل ايه علشان استقبل التوصيات عالواتس واقدر ادخل القسم الخاص ..
ــــــــــــــــــــــــــــ
حاجه تاني , انا عملت حساب تجريبي ودي صور الحساب :
[/URL]

دلوقتي لو عاوز اغير بين الحقيقي والتجريبي ده بيبقي عن طريق المنصه اللي انا هانزلها علي جهازي ولا عن طريق ال site بتاع fxpro ؟؟

xm    xm

تم الحمد لله .. رقم الحساب : 493411 ( المفروض ان الحساب ده تبع المنتدي ) انا كده هابعتلهم ميل علشان احول حسابي لاسلامي . بس كنت محتاج اعرف اعمل ايه علشان استقبل التوصيات عالواتس واقدر ادخل القسم الخاص ..
ــــــــــــــــــــــــــــ
حاجه تاني , انا عملت حساب تجريبي ودي صور الحساب :
[/URL]

دلوقتي لو عاوز اغير بين الحقيقي والتجريبي ده بيبقي عن طريق المنصه اللي انا هانزلها علي جهازي ولا عن طريق ال site بتاع fxpro ؟؟

لاستقبال التوصيات عليك عمل ايداع ب 250 دولار و فتح موضوع بقسم الدعم هنا https://www.arabfx.net/forumdisplay.php?f=21

تذكر فيه اسمك و رقم حسابك و رقم تليفونك و البلد و الشركة التابع لها

و باذن الله تستقبل التوصيات .. اما الابدال بين الحقيقي و التجريبي بيكون من المنصة نفسها

مع تمنياتي بالتوفيق لك اخي اسلام

عودة
أعلى