إفتح حسابك مع شركة XM  برعاية عرب اف اكس
إفتح حسابك مع تيكيمل

تصويت : هل توافق على ربط حسابات المسابقه باحد مواقع عرض النتائج

هل توافق على ربط حسابات المسابقه باحد مواقع عرض النتائج

• موافق

الأصوات: 39 56.5%
  • غير موافق

الأصوات: 30 43.5%

• مجموع المصوتين
    69
الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.

xm    xm

سبب إختياري عدم الموافقة هو أنه سوف يعترض البعض لاحقاً أن فلان يرى صفقات حسابة ويدخل مثله
وتبدأ الإعتراضات والشكاوي

xm    xm

سبب إختياري عدم الموافقة هو أنه سوف يعترض البعض لاحقاً أن فلان يرى صفقات حسابة ويدخل مثله
وتبدأ الإعتراضات والشكاوي

نأخذ برأي الاغلبية ويوضع الشرط .. والميزة ان المسابقة لم تبدأ

يعني رأي الاغلبية راح يكون الفيصل .. ويوضع الشرط الجديد
من اعجبته الشروط يشترك .. ومن م تعجبه الشروط يكتفي بالمشاهدة

xm    xm

بالفعل اقترح على الاخوه التعليق على سبب تصويته لاي خيار سواء بالموافقه من عدمها حتى نكون قادرين على فهم وجهه نظر الجميع

xm    xm

أرجو من الاخوة الذين صوتوا بغير موافق

ان يذكروا السبب ؟ لماذا غير موافقين ؟

بصراحة انا لست موافق
انا لا اريد ان يرى المتنافسين صفقاتي ويلعبوا عليها
اريد ان تكون الارصدة مجهولة ويتنافس المتسابقون الى اخر نفس من المسابقة ( انا شايف ان ده اعدل )
لانه قد يتهور في اخر المسابقة ويخسر ( المميز يتنافس طول مدة المسابقة والى اخر دقيقة ويربح )
لكن لما يشوف صفقات الاخرين لا ارى انه عادل في المسابقة ( خاصة انه ممكن يوقف التداول عشان الفرق الكبير وعدد العقود المحدد )

يعني اذا كان فيه كشوف حسابات واضحة وظاهرة للجميع .. نلغي تحديد العقود ويكون الامر زي المسابقة الاول
المركز الاول كان محقق نصف مليون

انا ضد شرط العقود المفتوحة بدون تقييد وايضا ضد ان تكون الارصدة ظاهرة حتى تكون منافسة شريفة

لكنني سألتزم برأي الاغلبية ..

xm    xm

انا غير موافق بسبب زيادة الضغط العصبى على المنافسين بدل من الاهتمام بالحساب الاهتمام هيكون اكتر بنتائج المنافسين و ضياع عنصر التشويق و الاثارة انا عن نفسى بحب المفاجات اكتر فى المسابقات و كمان ممكن اكون عامل رصيد كويس اول اسبوعين و عايز اريح شوية او كنت مشغول بالتالى اى عضو منافس هيشد حيلو و يحصلنى

شكرا ليكو و بالتوفيق للكل

xm    xm

طيب الى الان جميع الاخوة الذين غير موافقين

سببهم الوحيد انهم يخشون ان شخص ما يشوف صفقاتهم ويدخل مثلها

هذا السب له حل جيد
فان الموقع الذى سوف نربط حسابتنا به فيه خاصية عدم اظهار الصفقات وبكدة محدش هيشوف صفقات حد

ها حد عنده سبب اخر؟

xm    xm

طيب الى الان جميع الاخوة الذين غير موافقين

سببهم الوحيد انهم يخشون ان شخص ما يشوف صفقاتهم ويدخل مثلها

هذا السب له حل جيد
فان الموقع الذى سوف نربط حسابتنا به فيه خاصية عدم اظهار الصفقات وبكدة محدش هيشوف صفقات حد

ها حد عنده سبب اخر؟

انت حليت النص الاول من المشكلة باظهار الصفقات
طيب وعنصر التشويق واكتمال المسابقة

يعني اولا الواحد هيكون مركز مع باقي المتسابقين ومش هيشتغل باسلوبه
ثانيا لما واحد يعرف انه فارق كتير عن اللي بعده .. هيوقف التداول ويكتفي بالمشاهدة خاصة انه ضامن ان مفيش قفزات لان العقود محددة .. هل ده يبقى (Fair Play) ؟؟
في حين انه لو كمل عادي جدا وما وقفش التداول ممكن كان يخسر وغيره اللي هو مجتهد استغل خسارته وكسب
فيه شوية ظلم ورأيي الشخصي ان اللي يستاهل يربح لازم يشتغل طول الشهر بدون ما يشوف اللي حواليه عاملين ايه
ويربح في الاخر .. كدة تبقى مسابقة عادلة وكسبها فعلا من يستحقها

ولا ايه رأيك اخي الكريم ؟؟

xm    xm

اتمنى ان يكون التصويت مرئي للجميع لأن النتائج متقاربة جدا
طلبي من الادارة ان يكون التصويت مرئي وكل عضو قال نعم يكون ظاهر وكل عضو قال لا يكون ظاهر في التصويت
واتمنى ممن يوافقوني من الاعضاء ان يؤيدوا هذا الطلب ..
وللادارة كامل الحرية في اتخاذ القرار لاننا نحترم قراراتها ونحترم ديمقراطيتها

xm    xm

طلبي من الادارة ان يكون التصويت مرئي وكل عضو قال نعم يكون ظاهر وكل عضو قال لا يكون ظاهر في التصويت

السلام عليك

الاستطلاع لا يمكن تغير خصائصه و مواصفاته بعد ان يتم وضعه و نقطه اخرى التصويت في هذه الحاله يعتمد مبدأ الخصوصيه و لذلك لا بد من مراعاه هذا الامر

xm    xm

السلام عليك

الاستطلاع لا يمكن تغير خصائصه و مواصفاته بعد ان يتم وضعه و نقطه اخرى التصويت في هذه الحاله يعتمد مبدأ الخصوصيه و لذلك لا بد من مراعاه هذا الامر

xm    xm

السلام عليك

xm    xm

ما زال باب التصويت مفتوح ،،،،

بانتظار اراء باقي الاخوة الاعضاء ،،،،

xm    xm

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

لقد تم التصويت

و الله الموفق

xm    xm

تم التصويت وشكرا للادارة

xm    xm

كنت اتمنى ان ياخذ التصويت مجراه الطبيعي دون تدخل بالنتائج من خلال التلاعب بالمعرفات و للاسف فالنتائج ستعرض بغض النظر ربطت ام لم تربط بالمواقع العالميه و لكن التدخل بعمليه التصويت بهذا الشكل هو استهتار بجميع من اشترك بعمليه التصويت و استهتار بالاعضاء

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
عودة
أعلى