إفتح حسابك مع شركة XM  برعاية عرب اف اكس
إفتح حسابك مع تيكيمل

الموضوع دة ملهوش دعوة بالفوركس الموضوع صحى

fady_younan

عضو نشيط

xm    xm

انا قررت افتح موضوع ملهوش اى علاقة بالفوركس
نظرا لان حسيت ان كل الاعضاء اللى فى المنتدى اصدقاء ليا
اى حد محتاج حاجة بالنسبة للتغذية ياريت يكتبلى فى الموضوع دة وانا هرد علية
اى حد محتاج اى حاجة بالنسبة للرياضة ياريت يكتبلى هنا فى الموضوع
نظرا لان احنا ناس فوركساوية وبنقعد امام الكمبيوتر لساعات طويلة مستنين فرصة لدخول السوق
وبناكول وبنشرب قدام الشارت ولا بنمشى ولا بنتحرك
بس انا بسبكم شويا وبنزل اتمرن :biglaugh:
وانا عندى خلفية بالوجبات الغذائية والتمارين الرياضية فا اى صديق او صديقة فى المنتدى محتاجين حاجة انا فى الخدمة وشكرا

xm    xm

ايه الموضوع الرائع ده :angelic:

بس ياريت تقولنا عن نفسك انت متخصص في ايه في الرياضه : عشان بيني وبينك عايز اتعلم رياضة الكوكسل مش عارف اسمها كده مضبوط ولا لا :wub:

xm    xm

انا متخصص فى تمارين السويدى والجرى ورياضة كمال الاجسام وكنت فى منتخب مصر لركوب الدرجات الهوائية
والتغذية اخدها من دكتور صديقى

xm    xm

اسمة ماى كوكسل
هذا الفن القتالي جديد تأسس منذ حوالي 50 سنة في كوريا. جمع مؤسسي هذه اللعبة التكتيكات لأعرق الفنون القتالية التقليدية في هذا الفن. من هذه الفنون الكاراتيه,الكونغ فو, التيكواندو, الأيكيدو و الملاكمة.
تم بناء هذا الفن على أسس أهمها من الكاراتيه ( الشوتوكان ) و الأيكيدو. فأصبح اللاعب يستفيد من وضع الشوتوكان القوي و تكسير الأيكيدو و الخطافيات و الصاعدات من الملاكمة و خفة التكواندو و مهارات الكونغفو الخطيرة, إذ من المتطلب على اللاعب المتقدم اتقان فن النمر و التنين و الأفعى و القرد و السكران و طائر الكراين و فرس النبي ( المانتس ) و هذه هي ال7 فنون الإجبارية من الكونغ فو. يدخل في اللعبة استخدام الاسلحة مثل السيف و البو و الارنيس.

يمارس هذا الفن القوات الخاصة الكورية و قوات الصاعقة المصرية. مع العلم بأنه يمنع تدريب هذا الفن القاتل في مصر للعامة. و قد أدخل هذا الفن في المملكة العربية السعودية الكابتن هشام سعد (8 دان) و تخرج على يده مدربين كثر.

الفن غير معترف فيه على الصعيد الاولمبي و لكنه الاختيار المفضل لمن يلعب الfull contact و لمن يعمل في الجيش لكثرة الحركات القاضية و التكسير و العنف الواضح فيه

xm    xm

اسمة ماى كوكسل
هذا الفن القتالي جديد تأسس منذ حوالي 50 سنة في كوريا. جمع مؤسسي هذه اللعبة التكتيكات لأعرق الفنون القتالية التقليدية في هذا الفن. من هذه الفنون الكاراتيه,الكونغ فو, التيكواندو, الأيكيدو و الملاكمة.
تم بناء هذا الفن على أسس أهمها من الكاراتيه ( الشوتوكان ) و الأيكيدو. فأصبح اللاعب يستفيد من وضع الشوتوكان القوي و تكسير الأيكيدو و الخطافيات و الصاعدات من الملاكمة و خفة التكواندو و مهارات الكونغفو الخطيرة, إذ من المتطلب على اللاعب المتقدم اتقان فن النمر و التنين و الأفعى و القرد و السكران و طائر الكراين و فرس النبي ( المانتس ) و هذه هي ال7 فنون الإجبارية من الكونغ فو. يدخل في اللعبة استخدام الاسلحة مثل السيف و البو و الارنيس.

يمارس هذا الفن القوات الخاصة الكورية و قوات الصاعقة المصرية. مع العلم بأنه يمنع تدريب هذا الفن القاتل في مصر للعامة. و قد أدخل هذا الفن في المملكة العربية السعودية الكابتن هشام سعد (8 دان) و تخرج على يده مدربين كثر.

الفن غير معترف فيه على الصعيد الاولمبي و لكنه الاختيار المفضل لمن يلعب الfull contact و لمن يعمل في الجيش لكثرة الحركات القاضية و التكسير و العنف الواضح فيه

الله ينور عليك ياعم فادي بالعفل اسموا ماي كوكسل

تعرف من فتره الفكره كانت في دماغي المهم دورت علي النت لقيت مدرب بيعمل كورسات سريعه مدتها شهر الي شهرين وكان بيكون مطلوب في الكورس 4 افراد والفرد تقريبا 3000 جنيه المهم اتصلت بالمدرب قلي مفيش حد غيرك ومقدر ش ابدا بيك لوحدك

المهم قعدت منتظر انوا يتصل بي ويقلي المجموعه جاهزه محصلش الي الان

تعرف انت حد يكون بيدرب كورسات سريعه زي كده ؟؟؟؟؟

xm    xm

اعرف بس فى الاسكندرية وب200 جنية فى الشهر
فى نادى فى كامب شيزار فى مدرب كان عايش برا بيدرب الماى كوكسل

xm    xm

موصوع جيد و يشرفنا ان يكون بيننا رياصي مثلك اتحفنا باحسن نظام غدائي عشان انا من القعدة بدا وزني يزيد و بطني تنتفخ

في الاردن بحكوله الكرش عن البطن المنفوخ
ما بعرف عندكم في الجزائر نفس التسميه :angelic::angelic::angelic:

xm    xm

اعرف بس فى الاسكندرية وب200 جنية فى الشهر
فى نادى فى كامب شيزار فى مدرب كان عايش برا بيدرب الماى كوكسل

بعيده اسكندريه اوي عايزين حد يكون في القاهره يكون قريب

xm    xm

اهم حاجه بالنسبه لكل الفوركسويه نظام غذائي وتمارين عشان البطن وياريت تمارين للظهر عشان القعده الطويله بتتعب الظهر

xm    xm

ياجماعة انا بشكركم على المرور جميعا والحكاية بسيطة وسهلة وفى المشاركة القادمة سوف اضع صور تمارين رياضية والوجبات الغذائية

xm    xm

ويااخ صاعد صدقنى انا لا اعرف حد فى القاهرة لانى متواجد فى الاسكندرية وانا تحت امرك فى اى شىء

xm    xm

والله ياغالي بدنا طريقه نشيل فيها هالكرش عشان أحد شروط اللي حاطيتها العروس لحتى أحدد موعد العرس وأنا مو هاين علي أفارقه بعد هالعشره والسنين
:d045: :d045:

xm    xm

والله ياغالي بدنا طريقه نشيل فيها هالكرش عشان أحد شروط اللي حاطيتها العروس لحتى أحدد موعد العرس وأنا مو هاين علي أفارقه بعد هالعشره والسنين
:d045: :d045:
لاء يامستر طارق لازم نتخلص منة فى اسرع وقت عشان كمان اليورو مش بيحب الكرش وهو مضايقنا بقالو فترة :biglaugh:

xm    xm

http://www.youtube.com/watch?v=zny9RYvqSe8&feature=related
ودة فيديو تمارين سويدى بالصور المتحركة وتمارين السويدى تساعد على حرق دهون الجسم فى وقت اسرع بس لو كنت مبتدء فى الرياضة لا تمارس هذة التمارين الا اذا مارست تمارين الفيديوهات السابقة لمدة شهر وان شاء الله على بليل كدا هكتبلكم وجبة غذائية كاملة ومفيدة جدا

xm    xm

وانصج يااخواتى بركوب الدرجات الهوائية وكتير مننا طبعا هيتكسف ويؤل انا كبرت على الكلام دة
هى بنظرى افيد شىء للجسم فى الاسكندرية يوم الجمعة الساعة 7 صباحا حوالى 400 هاوى لركوب الدرجات نتجمع
ونعمل سباق بالعجل لمسافة 33 كيلو متر تقريبا
بتساعدك للتخلص على الكرش
بتساعدك لتقوية عضلات الرجل
بتشغل الدورة الدموية فى الجسم بالكامل
حرق دهون الموجود الجسم كاملة
بتساعدك على التخلص من شعور التوتر
تحسن حالة القلب
تحسين جميع وظائف الجسم

عودة
أعلى