إفتح حسابك مع شركة XM  برعاية عرب اف اكس
إفتح حسابك مع تيكيمل

مساعده ضرورى

mohameda0150

عضو جديد

xm    xm

انا لسه داخل مجال الفوركس جديد ودلوقتى شغال بحساب تجريبى بتعلم عليه بس فيه مشكله عندى
مثلا بكون فاتح كام صفقه وفيه منهم بيخسر بس عادى انا مش محدد استوب لوز ولى تيك بروفيت حتى بس المشكله القى فجاه الصفقه اتلغت لوحدها على خساره واخرها دلوقتى صفقتين اتلغو لوحدهم لما زادت الخساره عن 10 دولار وانا كنت محدد الصفقتين بحجم 0.1 فايه المشكله هنا او فيه نظام من الشركه بتقفل الصفقه لو زادت عن حد معين فى الخساره لوحدها ولى ايه ؟

xm    xm

اكيد في حد معين للخسارة
هناك نسبة وتناسب بين المارجن و الرصيد

لكن

كيف بدون تحديد ربح و خسارة
رايح فين يعني

xm    xm

اخي كم هو مقدار هذا الحساب التجريبي , لأنه كما ذكر لك ابو جنى اذا كانت خسارتك كبيرة (بالنسبة لحجم حسابك) فإنك تتعرض لحالة (الستوب أوت) و يتم اغلاق صفقاتك بدءا من الاكثر خسارة
و لكن ذلك يحدث فقط اذا كانت الخسارة كبيرة جدا مقارنة بحجم الحساب

xm    xm

الحساب فيه 105الف والصفقات الى بخشها دلوقتى بخشها بحجم 0.10 عشان تكون اقرب للحقيقه واشوف نتيجها بس حاجه غريبه ان الصفقات تقفل كدا

xm    xm

الحساب فيه 105الف والصفقات الى بخشها دلوقتى بخشها بحجم 0.10 عشان تكون اقرب للحقيقه واشوف نتيجها بس حاجه غريبه ان الصفقات تقفل كدا

ما المقصود اخي بان الصفقات تقفل كدا!!؟

xm    xm

المقصود ان فيها صفقات بتقفل لوحدها بالرغم من انى مش محدد استوب لوز ولى حتى محدد تيك بروفيت ؟ فهل فيه مشكله عندى فى البرنامج ؟!

اخي لا يوجد شيء من هذا القبيل الا بحالة واحده
ان كانت صفقاتك واحجام عقودك كبيره فان وصلت الخساره لحد معين بتقفل اتوماتيكيا

xm    xm

المقصود ان فيها صفقات بتقفل لوحدها بالرغم من انى مش محدد استوب لوز ولى حتى محدد تيك بروفيت ؟ فهل فيه مشكله عندى فى البرنامج ؟!

اخي هناك شيء ما خاطئ , لا يمكن ان تقفل الصفقات لوحدها , هل انت واضع اكسبيرت على المنصة ؟؟

xm    xm

هل نظام التداول الالكتروني شغال؟
ا

عودة
أعلى