إفتح حسابك مع شركة XM  برعاية عرب اف اكس
إفتح حسابك مع تيكيمل

استفسار بخصوص سحب الارباح من fxpro

Ahmed_

عضو خاص

xm    xm

السلام عليكم ....
انا دلوقتي عايز اسحب ارباحي من الشركة وكنت عملت ايداع ببطاقة ترافيل تشويس من بنك الcib .. البطاقه لا تقبل التحويل وانما تقبل ان يعمل لى احد ايداع اذا كان عنده فرع لشركة ترافل تشويس علي حد قولهم ( على اساس ان شخص عادي اللى هيحولى) وطبعاً لم استطع ان اوضح لهم اننى سوف استلم من شركة وساطه لانهم بيرفضوا الفوركس زي ماحضراتكم عارفين ..... دلوقتي انا عندي حساب فى بنك القاهرة عادى جداً بالمصري ومعايا البطاقه اللى حكيت لكم عليها ، اعمل ايه و ايه انسب طريقه اقدر اسحب بيها وفقاً لوضعي الحالى!!؟

نقطه اخيره ، الموقع يتطلب ان اسحب بنفس الطريقة التى اودعت بها فى المرات الأولى كيف ذلك والبطاقه ترفض تحويل الاموال لها !!

xm    xm

اخي العزيز لايوجد شيء اسمه بطاقه لاتقبل السحب اي بطاقه في العالم مادام دفعت فيها بتقدر ترجع الفلوس عليها
انت فعليا راح تسحب مبلغ الايداع اللي اودعته من خلال البطاقه ثم بامكانك تسحب الباقي باي طريقه اخرى
اعمل طلب سحب وجرب اخي وراح توصلك الفلوس باذن الله

xm    xm

طب هل ممكن افتح حساب بالدولار فى نفس البنك اللى كنت خدت منه البطاقه واودعت بيها واسحب عليه ؟؟ ولا الشركة هترفض وتشطرت انى اسحب عالبطاقه فقط بما انى اول مره اسحب ؟؟

xm    xm

اخي احمد هل جربت تسحب بالبطاقة و تم الرفض؟؟؟؟*

السحب بالبطاقة هيصلك اسرع بكثير

xm    xm

حاولت ولكنى لم اكمل الاجراء وتراجعت لقلقي بشأن سعر الصرف لانه سيكون 7.83 ! وهذا قليل جداً كما تعلم

xm    xm

السلام عليكم

للعلم استاذ احمد انا استخدم مثل هذه البطاقة في مصر
و قد اودعت بها في احد الشركات من قبل .. و تم السحب عادي جدا

كل ما سمعته انه يمكن الا استطيع سحب الارباح عليها لأن هذه البطاقة اعتقد لا يمكن تحويل ارباح اليها من شركات الفوركس

و لكن مبلغ الايداع الذي اودعته سوف تسحبه كامل ان شاء الله
بالنسبة للأرباح سوف اجرب في المستقبل لو لم يسمح لي بسحب الارباح سأستخدم وسيلة اخري بالطبع

xm    xm

اخي العزيز لايوجد شيء اسمه بطاقه لاتقبل السحب اي بطاقه في العالم مادام دفعت فيها بتقدر ترجع الفلوس عليها
انت فعليا راح تسحب مبلغ الايداع اللي اودعته من خلال البطاقه ثم بامكانك تسحب الباقي باي طريقه اخرى
اعمل طلب سحب وجرب اخي وراح توصلك الفلوس باذن الله

مساء الخير أ/ وسام
انا عملت حساب في الشركة وتم التفعيل
لكن عندي سؤال: دلوقتي لو عملت حساب بنكي في السعودية وحولت منه المبلغ ليكن 1000$ مثلا
علشان أبدأ التداول ... وبعدين سافرت مصر .. ممكن الشركة تحولي الارباح على حسابي في مصر في اول مره اسحب فيها من الشركة ولا لازم اول مره يكون علي حسابي في السعودية ؟ .. وشكرا

xm    xm

مساء الخير أ/ وسام
انا عملت حساب في الشركة وتم التفعيل
لكن عندي سؤال: دلوقتي لو عملت حساب بنكي في السعودية وحولت منه المبلغ ليكن 1000$ مثلا
علشان أبدأ التداول ... وبعدين سافرت مصر .. ممكن الشركة تحولي الارباح على حسابي في مصر في اول مره اسحب فيها من الشركة ولا لازم اول مره يكون علي حسابي في السعودية ؟ .. وشكرا

نعم اخي ممكن تحول الارباح لحسابك في مصر و لكن غالبا الشركة ستطلب منك اثبات على انك مقيم في مصر حينها

xm    xm

ممكن يا شباب تفيدونى بعمليه السحب
وايه البنوك اللى بتقبل بسحب ارباح الفوركس

عودة
أعلى