إفتح حسابك مع شركة XM  برعاية عرب اف اكس
إفتح حسابك مع تيكيمل

مجموعه قويه من الاكسبرتات - هل من مساعد

antonmgdy

عضو نشيط

xm    xm

كل الحب و التقدير للمنتدى الغالى العزيز
و اود ان اطرح عليكم بعض الطرق للمتاجرة من خلال بعض المؤشرات لعمل اكسبرتات لها - و انا واثق من نجاحها حيث قمت بتجربتها اولا قبل عرضها عليكم .
و كل المطلوب من مبرمجنا المحترم ان يقوم بتصميم الاكسبرت بناء على المعطيات التى سوف نضعها - و ان شاء الله بعض عمل الاكسبرتات لن نحتاج لفترة طويله من التجريب - حيث كما قلت لكم سابقا - انا قمت بتجربه المؤشرات و اعرف ضعفها وقوتها
و نقوم بالتوضيح اتركم مع اول صورة

الزوج هو الكندى سويسرى --- يعنى عشان اثبت ان الاكسبرت هاينفع مع اى زوج و هاثبت الكلام دة
الفرامات مختلفه و هاعرض الاتى

و كمان دة للبيع

و كمان دى

و دى لزوج مختلف

و دى كمان

فاصل و نواصل

xm    xm

اتمنى من الاخوه المتابعين الاهتمام
و اتمنى من مبرمجنا الانضمام للاهميه حيث اننى اجد ان فى هذا الموضوع ايضا النفع لى و للاخرين و للمنتدى
للامانه المنصه المستعمله هى منصه البارى التى اجريت عليها المسابقه
بعد قليل سوف ادرج شرح و فكرة الاكسبرت و طريقه عمله

xm    xm

انا زيلت ما قلت عندى مجموعه من الافكار و مبنيه على بعض المؤشرات التى يمكن ان تثرى المنتدى و الاخوه الاعزاء المتابعين
و هذه هى اول فكرة بعد نجاحها ان شاء الله سوف ننتقل للاخرى و هكذا
و ربنا يوفق

xm    xm

شرح طريقه العمل على المؤشرات الموجودة

المؤشرين هما
1- brain trend1_all_in_one وده الفلتر يعنى بيتغير بسرعه حسب الرسم يعنى مش هو اللى بيحدد اشارت البيع و الشراء لكن ممكن استعمله لتحديد المكسب و الدخول
2- candelire-exitstop و هو دة المؤشر القائد للطريقه يعنى بيحدد الاتجاه و الاستوب بناء على اشارته
المؤشرات فى المرفقات للى يحب
هل من مساعد ؟؟؟؟؟
البيع بيكون عن طريق ظهور اشارة البيع من القائد _ المؤشر الثانى _ و الشراء عكسه .
طيب ايه فايدة الفلتر ؟؟؟؟
اهميته فى الاتى : انا دلوقتى حطت المؤشرين على الرسم و عايز ادخل فى صفقه ادخل بحسب اتجاه القائد و الاستوب عند تغير اشارتة و الهدف مع الفلتر ..... اضن كدة الموضوع سهل
لكن الهدف هو المهم انا بنصح ان يكون من 3:5 نقط فقط بناء على تجربتى و الفرام 5 او 15 او 30 دقيقه
واللوط لايتعدى 2%
و ان يتم تكرار اخذ الاهداف على ثلاث مرات يوميا يعنى الاكسبرت يشتغل على المؤشرين ثلاث مرات فقط فى اليوم كله - طبعا بناء على الاشارات السابق ذكرها ..... لحد كدة عادى
ل
كل المطلوب من المبرمج العزيز الاتى
- ان الاكسبرت يشتغل على المؤشرين دول .
-الهدف يمكن التحكم به.
- الاكسبرت اول ما يشتغل يدخل فى العمليه - بناء على اشارة القائد - و ياخد الهدف و يطلع .
- الاستوب و الهدف يكونوا مختفين داخل الاكسبرت - يعنى ما يكونوش مكشوفين امام الوسيط او البروكر - و دة مهم جدا
- الاهم : فى حاله الاغلاق فى العمليه على خسارة ان - يحسب الاكسبرت الخسارة السابقه و ياخذها فى العمليه العكسيه + الهدف و دى ايضا نقطه مهمه .
الزوج المضل - رجاء من المبرمج الغالى ان يترك الاكسبرت يعمل على اى زوج - لانه تم المتاجرة بهذه الطريقه على ازواج مختلفه و ليس زوج بعينه .
الفرام : 5او 15 او 30 اى منهم و لو انى افضل 15 لكن كل هذه الفرامات تم تجربتها .
ان يعمل الاكسبرت على كل انواع الحسابات حتى اصغرها - لكى ينفع الكل -
- ان يحسب راس المال المستخدم فى العمليه الواحدة بنسبه 2% و دة شرط اساسى لضمان نسبه المخاطر.
و اتمنى الاهتمام

التعديل الأخير:

xm    xm

انا عايز احط المؤشرات فى المرفقات و الموقع مش راضى اشوف كدة .... يمكن
انا حطتهم على شكل وينرار يارب يكونوا صح
يارت لو حد متابع يقلى

xm    xm

ياريت لو حد من المتابعين يكون نزل المؤشرات يقلى رايهم فيه ايه
و كمان مستنى رد اخونا المبرمج على الموضوع و تعليقه لو فى اى استفسار انا موجود

xm    xm

لالالالالالا ...... يا جماعه مش كدة
هو صحيح الموضوع حلو و سهل و بسيط ..... بس مش للدرجه دى ....
مش لدرجه ان مافيش حد يعبرنى .... دة كدة يبقى كتير .... دة حتى مافيش حد قال "سلاموا عليكوا " امال فين الشباب
فين همت الورش ..... دة لسا ااااااااااااا المشوار طويل
هاااااااااااااااا مين هناك

xm    xm

لالالالالالا ...... يا جماعه مش كدة
هو صحيح الموضوع حلو و سهل و بسيط ..... بس مش للدرجه دى ....
مش لدرجه ان مافيش حد يعبرنى .... دة كدة يبقى كتير .... دة حتى مافيش حد قال "سلاموا عليكوا " امال فين الشباب
فين همت الورش ..... دة لسا ااااااااااااا المشوار طويل
هاااااااااااااااا مين هناك
موضوع رائع ويستحق الدراسه والمتابعه
بارك الله فيك اخي الكريم وان شاء الله ستجد المشاركات والمتابعات المستمره للاضافه او التحديث من الاخوه الاعضاء

xm    xm

مشكور اخي الكريم على هذا العمل
تابع معنا فرص حيه لمده معينه حتى تتضح الفكره أكثر
وخاصة أنك جربتها وهي ناجحه معك
وان شاء الله يحصل خير

xm    xm

موضوع رائع ويستحق الدراسه والمتابعه
بارك الله فيك اخي الكريم وان شاء الله ستجد المشاركات والمتابعات المستمره للاضافه او التحديث من الاخوه الاعضاء

شكرا على المتابعه اخويا الوافى و اتمنى انك تقول رايك فى الموضوع و تشوف المؤشرات و الطريقه و تقلى رايك فيها ايه
شكرا على المرور

xm    xm

مشكور اخي الكريم على هذا العمل
تابع معنا فرص حيه لمده معينه حتى تتضح الفكره أكثر
وخاصة أنك جربتها وهي ناجحه معك
وان شاء الله يحصل خير

فى فرص حيه كتير قدامى ممكن اجيب امثله عليها بس المدة لحد امتى ياريت التوضيح ... و خصوصا ان ظروف عملى تمنعنى احيانا ....
لكن ماشى الحال
دى فرصه قريبه على اليورو دولار و الهدف 5 نقط و تم ضربه فرام 15 دقيقه

و دى فرصه اخرى على نفس الفرام لكن على الكيبل شراء ثم بيع و تم ضرب الاهداف 5 نقط

و دى فرصه على زوج مختلف الاسترالى ين و تقريبا فيه حركات الزوج طول اليوم
فيه عمليتن بيع و عمليه شراء على شارت 15 دقيه و تم ضرب الاهداف
لكن الاهم و الحبيت ان اوضحه ان فيه عمليه تم ضرب الاستوب بتاعها و كما ذكرتلك سابقا تم التعويض فى العمليه العكسيه التاليه

و فى فرص كتير اليوم على عديد من الازواج ....

xm    xm

عمليات التى تمت اليوم الجمعه

شراء اليورو ين بنفس الطريقه المتبعه من 98.635 و تم ضرب الاهداف
كما هو بالصورة و على فرام 15 دقيقه

بيع الكندى سويسرى من 0.9615 و تم ضرب الاستوب عند 0.9627 و الدخول فى عمليه عكسيه لنفس الزوج على فرام 15 دقيقه بنفس الطريقه و اخذ المكسب مع تعويض الخسارة و الاهداف اكثر من 30 نقطه
كما هو موضح فى الصورة

رجاء الاهتمام و شكرا

xm    xm

شراء اليورو ين بنفس الطريقه المتبعه من 98.635 و تم ضرب الاهداف
كما هو بالصورة و على فرام 15 دقيقه

بيع الكندى سويسرى من 0.9615 و تم ضرب الاستوب عند 0.9627 و الدخول فى عمليه عكسيه لنفس الزوج على فرام 15 دقيقه بنفس الطريقه و اخذ المكسب مع تعويض الخسارة و الاهداف اكثر من 30 نقطه
كما هو موضح فى الصورة

رجاء الاهتمام و شكرا

هنا اعتمدنا فقط على المؤشر القائد ما السر في ذلك؟

الرجاء المتابعه فرص حيه حتى نتاكد من قوة الاشارات و ثباتها
فبمراجعه بسيطه للشارت وجدت بان النتائج ضعيفه مع التذبذب
متابعين معك​

xm    xm

هنا اعتمدنا فقط على المؤشر القائد ما السر في ذلك؟

الرجاء المتابعه فرص حيه حتى نتاكد من قوة الاشارات و ثباتها
فبمراجعه بسيطه للشارت وجدت بان النتائج ضعيفه مع التذبذب
متابعين معك​

اشكرك على المتابعه اخويا بلال
انا هاقللك ليه هنا اعتمدت على القائد
اولا الاكسبرت دة هيكون لناس تانى غيرى يعنى لازم ينفعهم ما يدرهومش و لا يكون سبب خسارة .
عشان كدة ادرجت الفلتر فى الاكسبرت عشان تدخل فى اتجاة اشارة القائد و مع اشارة الفلتر و نترك الاشارة العكسيه للفلتر .
لكن لانى اشتغلت على المؤشرات دى كتير فانا باعتبر ان اشارة الفلتر موجودة و بادخل فى اتجاه القائد على استوب منه و تغيير العمليه معاة ..... لكن انت لو ادرجت الفلتر هتلاقى ان اشارته دخلت بعدين.
اما بالنسبه للتذبذب هو محتاج متابعه .... اقصد من المتاجر نفسه لما يمشى مع الاشارت مهما السوق تغير ثم يحسب نقاط الخسارة و يضيفها على العمليه الاخيره ... النقطه دى يقدر يعملها الاكسبرت بكفاءة ... يعنى يقدر يتابع و يحدد الخسارة .... و انا هنا معتمد على نقطه مهمه جدا قد يغفل عنها البعض ان بعد التذبذ الكتير فيه اتجاه قوى بيحصل دة لازم لكن انا مااعرفش النقطه دى ازاى تتبرمج على الاكسبرت عشان كدة حطتيت مكانها اضافه الخسائر لتاكدى من حدوث الاتجاة بعد التذبذب .... و هو ده قصدى فى الاكسبرت دة ...كمان التذبذب بيكون اكتر فى الفلتر من القائد.... ودة كلام مجربه زى ماقلت لحضرتك ...
و عشان ماتعبكش معايا ممكن تتابع على شارت 15 دقيقه
لكن انا بناء على تعليمات المنتدى بتابع معاكم فرص على قدر اتاحه ظروفى ...... و عشان يكون الكل معنا فى القصه ..و دة اولاى الافكار فقط .... يا صديقى ... وربنا يوفق..

التعديل الأخير:
عودة
أعلى