إفتح حسابك مع شركة XM  برعاية عرب اف اكس
إفتح حسابك مع تيكيمل

النيوزلاندى دولار ..... و فرص البيع و الشراء

xm    xm

اشتريت من 8448 وستوب 8400

سبب الشراء شكل الشمعة الايجابي
اللو اسفل من لو الشمعة السابقة - واغلاقها اعلى من اغلاق الشمعة السابقة

المرفقات

62 KB · المشاهدات: 54

xm    xm

بعتذر بشدة اخى العزيز احمد على التأخير فى الرد بس لكن جيت اكتبلك مرتين كل مرة الكهرباء تقطع انسى

و ارجع تانى الكهرباء قطعت تانى

راى و الله اعلم يا احمد باشا ان اغلاق البيع عند 0.8450 او عند 0.8540 و نسيب الشراء و تكون الاهداف 0.8500 او 0.8570 السبب وجود دعم عند الترند الصاعد و فيبونات
شى 38 ووجود دايفرجنس على اليومى

بس تكون حريص تقفل الشراء لو قفل السعر تحت الترند الصاعد على اليومى يعنى تحت 0.8430 و الله اعلم

و دا راى الشخصى و لك حرية التصرف
شكرا يا استاذ علي بس الكهربا في مصر ليه بتقطع خلي السيسي يقبض علي الواد اللي ماسك السكينه ...شكرا لك يا غالي

xm    xm

اشتريت من 8448 وستوب 8400

سبب الشراء شكل الشمعة الايجابي
اللو اسفل من لو الشمعة السابقة - واغلاقها اعلى من اغلاق الشمعة السابقة

اغلاق العقد الاول على 8480 بربح +32 نقطة
وضع الستوب على المدخل
الهدف الثاني 8530

xm    xm

شكرا يا استاذ علي بس الكهربا في مصر ليه بتقطع خلي السيسي يقبض علي الواد اللي ماسك السكينه ...شكرا لك يا غالي

حاليا بتقطع اكتر بكتير من ايام الدكتور مرسى ربنا يجازى الى كان السبب

ثانبا بقى طمنا يا احمد هل اغلقت البيع و اغلقتها عند كام ؟؟؟؟؟

و الشراء لسه فاتحها و لا ايه ؟؟؟؟؟؟

بعتذر بشدة اخى العزيز احمد على التأخير فى الرد بس لكن جيت اكتبلك مرتين كل مرة الكهرباء تقطع انسى

و ارجع تانى الكهرباء قطعت تانى

راى و الله اعلم يا احمد باشا ان اغلاق البيع عند 0.8450 او عند 0.8440 و نسيب الشراء و تكون الاهداف 0.8500 او 0.8570 السبب وجود دعم عند الترند الصاعد و فيبونات
شى 38 ووجود دايفرجنس على اليومى

بس تكون حريص تقفل الشراء لو قفل السعر تحت الترند الصاعد على اليومى يعنى تحت 0.8430 و الله اعلم

و دا راى الشخصى و لك حرية التصرف

النيوزلاندى دولار وصل للترند الصاعد و ارتد سرعا لاعلى كما قلنا فى التحليل صباح اليوم

سواء انا او اخى وسام

xm    xm

النيوزلاندى دولار لازال يتداول عند دعم قوى فشل فى كسره عند الترند الصاعد و فيبوناتشى 38 يمكن الدخول شراء

من 0.8450باهداف 0.9490 و 0.9535 و لكن لا افضل الشراء افضل الانتظار لحين كسر الترند الصاعد و فيبوناتشى 38

ثم الدخول بيع و باهداف كبيرة تصل الى 0.8350 و 0.8150 و الله اعلم

xm    xm

النيوزلاندى دولار لازال يتداول عند دعم قوى فشل فى كسره عند الترند الصاعد و فيبوناتشى 38 يمكن الدخول شراء

من 0.8450باهداف 0.9490 و 0.9535 و لكن لا افضل الشراء افضل الانتظار لحين كسر الترند الصاعد و فيبوناتشى 38

ثم الدخول بيع و باهداف كبيرة تصل الى 0.8350 و 0.8150 و الله اعلم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
مفهمتش يا عمي علي هل هو صاعد ام هابط هل سنتشتري من 0.8450 ام سنبيع ؟ اعتقد اننا سنتشتري ما رايك يا كبير ؟

xm    xm

تراجع الزوج بقوة ليغلق الجلسة دون مستويات الدعم 0.8460 التي تحولت الى مستويات المقاومة وذلك يفتح المجال لمزيد من الهبوط دون 0.8400 خلال الأنظمة الزمنية اللحظية. مع ذلك تعتبر مستويات 0.8400 المستويات الأخيرة للزوج على المدى القصير ، من المحتمل ان يكون قرار جيد وضع عملية وقف البيع عند 0.8395.
التوقعات سلبية دون 0.8400.

xm    xm

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
مفهمتش يا عمي علي هل هو صاعد ام هابط هل سنتشتري من 0.8450 ام سنبيع ؟ اعتقد اننا سنتشتري ما رايك يا كبير ؟

اعتذر اخى عن التاخير فى الرد انا قلت نستنى كسر الترند و البيع دا راى

xm    xm

النيوزلاندى دولار كسر ترند صاعد على اليومى ننتظر الاتاكيد بالغلاق تحت 38 فيبوناتشى يعنى تحت 0.9410

و الدخول بيع

xm    xm

اغلاق العقد الاول على 8480 بربح +32 نقطة
وضع الستوب على المدخل
الهدف الثاني 8530

العقد الثاني ضرب الستوب علا المدخل

xm    xm

الحمد لله يادينا تحقق الهدف 43 نقطة ان شاء الله تكوني استفدتي ام هدفك ابعد؟

علي فكره انا من الاسبوع الماضي في ام الصفقه دي كان عندي بيع وشراء والحمد لله قفلت البيع امس علي ربح وقربت من الشراء اليوم ولكني متامل الصعود مره اخري ومنتظر اخبار النيوزلاندي بعد الواحده من صباح باكر والله المستعان
وموفق مستر وسام وسلامي لعمنا علي

xm    xm

علي فكره انا من الاسبوع الماضي في ام الصفقه دي كان عندي بيع وشراء والحمد لله قفلت البيع امس علي ربح وقربت من الشراء اليوم ولكني متامل الصعود مره اخري ومنتظر اخبار النيوزلاندي بعد الواحده من صباح باكر والله المستعان
وموفق مستر وسام وسلامي لعمنا علي

جيد جدا انك خرجت من البيع وخلصت من الهيدج المنهك نفسيا_
انا لازلت اراه صاعدا وخصوصي اذا اقفلت شمعة الديلي لهذا اليوم على هذا الشكل
فتكون شمعة انعكاسية ـ ومن يشتري ليكن ستوبه تحت اخر قاع عند 4400
عذرا على عدم ارفاق شارت فانا داخل من الموبايل

عودة
أعلى