إفتح حسابك مع شركة XM  برعاية عرب اف اكس
إفتح حسابك مع تيكيمل

توقعاتكم للاسترليني

Ahmed_

عضو خاص

xm    xm

انا دخلت صفقه بيع وقت الهبوط بس حصل انعكاس كاذب وبما انى مبتدئ ولله الحمد صدقته :) ... المهم حصلت شوية لغبطه وصلتني لخساره كبيره لبعض الاخطاء مني وان شااء الله لن تُكرر بس يلا ماحدش بيتعلم ببلاش ..

دلوقتي انا فاتح صفقة شراء كنت عامل بيها تبريد وبعدها اغلقت البيع وتركت الشراء وحالياً 16- وبيطلع وينزل ، فى امل فى الصعود فى الفتره دي ولا اغلق الصفقه ؟ ، ولو هيطلع هيطلع بحوالى مقدار قد ايه ؟

xm    xm

كل شخص سيعطيك راي مختلف فلا احد يعلم يقينا فتذكر دائما قبل ان تدخل اي صفقة انها قد تخسر لذلك ضع ستوبك ثم افتح الصفقة
فهل يعقل ان تفتح الصفقة اولا ثم تفكر في الاتجاه و تفكر اين اضع الستوب !!!؟؟؟
خذ قرارك قبل الدخول و ليس بعده وانا اراه هابط و لكن كما قلت لك مجرد تكهن

xm    xm

كل شخص سيعطيك راي مختلف فلا احد يعلم يقينا فتذكر دائما قبل ان تدخل اي صفقة انها قد تخسر لذلك ضع ستوبك ثم افتح الصفقة
فهل يعقل ان تفتح الصفقة اولا ثم تفكر في الاتجاه و تفكر اين اضع الستوب !!!؟؟؟
خذ قرارك قبل الدخول و ليس بعده وانا اراه هابط و لكن كما قلت لك مجرد تكهن

انا دايماً شغال بالاستوب والاهداف ودخولى فى البداية كان بناءً على ذلك لكن اول مره اتحط فى موقف زي ده والدنيا تتكعبل كده واهو ادينا بنتعلم :) بس السبب الاساسي للمشكلة انى دخلت بعقد كبير ودي اكبر غلطه كنت مصمم ماعملهاش بس برضه وقعت فيها :( .. بس خير ان شاء الله .. شكراً لرأي حضرتك

xm    xm

لا استطيع الا ان اقول لك الاتجاه العام يعطي اشارات هبوط الى الان

xm    xm

زى ما قال اخى محمد ان الترند العام لا زال هابط و انا مع البيع و لكن صعب اننا نبيع من هنا خصوصا ان دا اقل سعر من شهر ابريل يعنى اقل سعر من 8 شهور تقريبا ... البيع افضله من 1.4855 و سبب البيع وجود السعر داخل قناة هابطة و وجود تقاطع بين خطى التنكان الاحمر و الكيجين الازرق لاسفل على 4 ساعات و التقاطع تحت السحابة ... اهداف البيع هتكون ل 1.4755 و الاستوب 1.4920 و الله اعلم

xm    xm

زى ما قال اخى محمد ان الترند العام لا زال هابط و انا مع البيع و لكن صعب اننا نبيع من هنا خصوصا ان دا اقل سعر من شهر ابريل يعنى اقل سعر من 8 شهور تقريبا ... البيع افضله من 1.4855 و سبب البيع وجود السعر داخل قناة هابطة و وجود تقاطع بين خطى التنكان الاحمر و الكيجين الازرق لاسفل على 4 ساعات و التقاطع تحت السحابة ... اهداف البيع هتكون ل 1.4755 و الاستوب 1.4920 و الله اعلم

انا كنت بايع من بدري واتورطت فيه بسبب ان حصل انعكاس كاذب وشوية لغبطه كده بس عدت .

xm    xm

انا كنت بايع من بدري واتورطت فيه بسبب ان حصل انعكاس كاذب وشوية لغبطه كده بس عدت .

الحمد لله و ربنا يوفقك دايما اخى احمد

عودة
أعلى