إفتح حسابك مع شركة XM  برعاية عرب اف اكس
إفتح حسابك مع تيكيمل

خبرتي في الفوركس خلال 8 اشهر

islamhany

عضو خاص

xm    xm

السلام عليكم اخواني
اولا اعتذر للاداره اذا كان الموضوع ده مش في مكانه الصحيح .
انا حبيت اضع كل تجاربي في الفوركس خلال تقريبا 8 اشهر وهي مده دخولي عالم الفوركس , انا اتنصب عليا اكتر من مره وعلشان كده حبيت احذر الناس وخصوصا المبتدئين في المجال .
في بدايتي طبعا كنت داخل المجال متحمس جدا من خلال الاعلانات اللي كنت دايما بشوفها في كل المواقع عن الفوركس واللي بتزينلك المجال ده وتظهرو علي انه كله مكسب لدرجه اني عملت حسابي اني اعملي 5000 دولار شهريا ( وانا لسه مبتدئ ولا افقه اي شئ ) .
ابتديت بمبلغ 500 دولار ( مايكرو )كنت باخد توصيات من علي قنوات كتير عالتلجرام والنتيجه هي خسارتي لكل المبلغ بالكامل وده علشان تشتتي بين قنوات كتيره قوي وانتقاء التوصيات.
الحمد لله ربنا وفقني للمنتدي هنا وسجلت تحت وكالته وقررت اني اعيد التجربه بمبلغ 300 دولار ( مايكر ) ودخلت التوصيات والحمد لله كان المحصله ربح اخر الشهر بس ربح قليل ومش هو الربح اللي كنت مستنيه ( وده علشان صغر رأس مالي ودخولي بحساب مايكرو ) .
قررت اني اترك التوصيات ولقيت قناتين علي التلجرام كل قناه منهم صاحبها عامل حساب مجمع وأوهمنا اننا هناخد 300% بعد شهرين وفعلا اشتركت ودفعت 100 دولار لصاحب القناه الاول و 300 لصاحب القناه الثانيه واكتشفنا بعدها بشهر واحد ان ده نصب وان كل الفلوس اتسرقت ( طبعا فيه ناس كتير دخلين باّلاف الدولارات ) .
استعوضت ربنا وقولت اني خلاص مش هاكمل تاني لغايه مالقيت واحد قالي اهمل ايداع ب 100 دولار في حسابك وانا هاديرلك حسابك والمكسب اخر الشهر بالنص ووافقت وعملت الايداع ب 100 وبعد يومين بالظبط ال100 وصلوا ل 850 دولار وكنت مبسوط قوي بس للأسف في اليوم التالت كان رصيدي 0 الحساب اتمرجن وخسرت كل المبلغ قبل ماسحب اي حاجه .....
اتحطمت تماما بسبب المبالغ الكبيره ( بالنسبالي ) اللي خسرتها وقررت اتعلم وانفذ توصيات بنفسي علشان اقدر ارجع اي حاجه من اللي خسرتهم .. وفعلا المنتدي هنا كان افضل مرجع ليا للتعليم والحمد لله اتعلمت قوي والفرق كبير جدا بين انك تعمل توصيه وانك تاخد توصيه من حد ( الحمد لله ) خصوصا بوجود ناس حاضره علي طول للاجابه علي اي استفسار مثل اخي " وسام الصباغ " اللي عمره مابخل علينا بأي معلومه مثله مثل كل المشرفين المحترمين في المنتدي هنا .
اللي فادني كمان اكتر هو موضوع اكسبيرت BUDAK اللي نزله اخي وحبيبي واستاذي " علي عزت " الراجل المحترم اللي كره الفوركس بسببي :biglaugh: واللي ربنا جعله سبب في زياده رزقي . جربت ال BUDAK علي حساب تجريبي ودلوقتي بستخدمه علي الحقيقي بالاضافه للتوصيات اللي بستخرجها انا بنفسي والحمد لله رب العالمين في خلال شهرين قدرت ارجع 90% من كل فلوسي اللي خسرتها ..
الخلاصه اخواني ,,
1- حذاري انك تدخل في حساب مجمع :sad:
2- حذاري تدي حسابك لحد يديرهولك ( ماحدش بيخاف علي فلوس حد )
3- حذاري تدخل حساب مجمع مره تاني :sad:
4- اتعلم
5- لازم تجرب توصيات اي حد بتابعه لمده شهرين علي الاقل علي حساب تجريبي وبعد كده تدخل حقيقي
6- من وجهة نظري اقل مبلغ تبتدي بيه هو 600 دولار
7- حذاري تدخل في حساب مجمع مره تالته :sad:
8- اتعلم
9- صدقني قليل دائم خير من كثير منقطع
10- المنتدي هنا في ورشات عمل ممتازه ممكن تتابع اي واحده منها وتأكد باذن الله ان المحصله الشهريه ربح
11- لو عاوز تريح دماغك ومش فاضي انك تتابع حد اعمل نسخ لحساب المنتدي ( مع اني عاتب علي اخي طارق جبور وذلك لاقتصار النسخ علي حسابات 1000 دولار فقط . المفروض يبقي النسخ لكل الحسابات اللي تحت الوكاله )

اعتذر للاطاله بس انا حبيت انقل تجربتي للمبتدئين في المجال امثالي علشان مايكرروش اخطائي
شكرا ليكم

xm    xm

تحية طيبة اخي اسلام
دائما كما قلت التجربة اكبر برهان والالتزام بادارة راس المال هو الذي يوصلك للنجاح
نتمنى لكم التوفيق دائما

xm    xm

بسم الله ماشاء الله عوضت خسارتك في شهرين انجاز اكثر من رائع و سأنصحك تسحب فلوسك اول بأول
عالاقل تاخد رأس المال

xm    xm

مع اني اقدم منك في السوق لكنك عبرت عن السوق افضل مني يعني بالمختصر المفيد و حققت نجاح ممتاز المهم ان يكون دائم و تحافظ على اعصابك مبروك الارباح

xm    xm

تحية طيبة اخي اسلام
دائما كما قلت التجربة اكبر برهان والالتزام بادارة راس المال هو الذي يوصلك للنجاح
نتمنى لكم التوفيق دائما

شكرا ليك مشرفنا الغالي . اكيد اداره رأس المال هي السبب الرئيسي لعدم الخساره

xm    xm

بسم الله ماشاء الله عوضت خسارتك في شهرين انجاز اكثر من رائع و سأنصحك تسحب فلوسك اول بأول
عالاقل تاخد رأس المال

مع اني اقدم منك في السوق لكنك عبرت عن السوق افضل مني يعني بالمختصر المفيد و حققت نجاح ممتاز المهم ان يكون دائم و تحافظ على اعصابك مبروك الارباح

الحمد لله هذا من فضل ربي . انا فعلا ثبت رأس مالي علي مبلغ معين وبسحب أول بأول الارباح واتمني من الله ان يجعله رزق دائم لي .
دوام التوفيق لكم ولي باذن الله

xm    xm

مبرووك يا اسلام انت من الناس المحترمة الى اتعرفت عليهم و تستاهل كل خير

xm    xm

.

تجربة رآئعة وثرية وفيها كثير اشياء نتعلمها كمبتدئين ..

اشكرك على النصائح وعلى التجربة

وان شاء الله نتلاشى الاخطاء اللي يقع فيها اي مبتدى

شكرآ شكرآ شكرآ أسلام

.

xm    xm

.

تجربة رآئعة وثرية وفيها كثير اشياء نتعلمها كمبتدئين ..

اشكرك على النصائح وعلى التجربة

وان شاء الله نتلاشى الاخطاء اللي يقع فيها اي مبتدى

شكرآ شكرآ شكرآ أسلام

.

ربنا يوفقك باذن الله

xm    xm

بارك الله فيك على الموضوع الرائع
والنصائح
تتبع التوصيات احد نقاط الضعف التى ذكرت بكتاب
التداول بالمنطقه

xm    xm

السلام عليكم

الف شكر على نصائحك الغاليه ولو ممكن رابط للاكسبيرت الخاص بالاستاذ على عزت والف شكر وربنا يبارك ويوفقنا جميعا

xm    xm

السلام عليكم

الف شكر على نصائحك الغاليه ولو ممكن رابط للاكسبيرت الخاص بالاستاذ على عزت والف شكر وربنا يبارك ويوفقنا جميعا

اسف جدا اتأخرت عليك في الرد لانشغالي في شغلي . ده رابط الموضوع بتاع اكسبيرت بوداك

https://www.arabfx.net/showthread.php?t=73730

وده الموقع الرسمي لبوداك

https://soehoe.id/official-ea-budak-ubat-version-1-36.t4219/

وانا تحت امرك في اي استفسار

عودة
أعلى