إفتح حسابك مع شركة XM  برعاية عرب اف اكس
إفتح حسابك مع تيكيمل

دعوه: تكوين فريق رحله الارباح

xm    xm

السلام عليكم ورحمة الله
هلا اخي الحبيب الفكره جميلة في حد ذاتها واي شيء مطلوب مني انا جاهز :wub:

يا هلا بالرجل الطيب طبعا وجودك في الفريق مهم وهيفدنا ان شاء الله لو تحب تنضم معانا وخاصه انك من المحترفين في التعامل مع استيرتيجه القنوات لان راي اننا نعتمدها للرحله ولو اي حد من الاخوه له راي اخر نتناقش فيه ونشوف الاصلح

xm    xm

متل ما بقول المثل
انتوا السكين وانا اللحم هههههههههههههه
شوفو شو المناسب وانا معاكم ان شاء الله

xm    xm

معكم ان شاء الله يا شباب و اللى تتفقو عليه انا معاكم فيه
والله السوق بهدلنى هذا الشهر

كلامك صحيح والله السوق هذا الشهر خالف توقعات كتير وبهدلنا كلنا عشان كده العمل كفريق ان شاء الله هيكون بدون عواطف وهتبقي وجه نظر جماعيه وان شاء الله نحقق هدفنا

xm    xm

الفكرة جميلة جداً وان شاء الله تستمرون بها و تتكلل بالنجاح
ولكن شو لزوم جروب الفيسبوك , افتحوا موضوع جديد خاص بيكم و خلاص
و يتابع فيه الجميع و يكون كتابة الفرص للمصرح لهم فقط

اعتقد هذا افضل

xm    xm

اعتقد هذا افضل

مشكور علي مروروك المميز مشرفنا الغالي ان شاء الله هنفتح موضوع جديد وننشر فيه الفرث لكن الفيس بووك عشان مناقشه الفرص والاتفاق عليها لان النشر وانتظار رد باقي المجموعه هياخد وقت وفي افكار كتير لم يكتب لها النجاح بسبب النشر ولكن مثلا فريق ابو عبد الله ( السلاحف ) كان لهم غرفه خاصه للشات وحققوا نجاح مبهر
انا مش طماع انا عاوز بس اوصل الي 100 الف :biglaugh:

xm    xm

مشكور علي مروروك المميز مشرفنا الغالي ان شاء الله هنفتح موضوع جديد وننشر فيه الفرث لكن الفيس بووك عشان مناقشه الفرص والاتفاق عليها لان النشر وانتظار رد باقي المجموعه هياخد وقت وفي افكار كتير لم يكتب لها النجاح بسبب النشر ولكن مثلا فريق ابو عبد الله ( السلاحف ) كان لهم غرفه خاصه للشات وحققوا نجاح مبهر
انا مش طماع انا عاوز بس اوصل الي 100 الف :biglaugh:

بالتوفيق أخي
ان شاء الله تصلون للاكثر من 100 الف
الصبر و الالتزام

xm    xm

انا معاكم كمان

على بركة الله

التعديل الأخير:

xm    xm

اعتقد هذا افضل
وانا أؤيد كلامك الأفضل نفتح موضوع جديد بالمنتدى
الفيس بوك بصراحه مادخل فيه كثير
المهم اللي عنده اي اقتراح يطرحه هنا بالموضوع قبل فتح ورشة الموضوع الجديد

xm    xm

بسم الله الرحمن الرحيم
أول فرصة يتم وضعها على جروب رحلة الأرباح بيع كندى من السعر الحالى 1.0175 تارجت 1.0050 وقف خسارة 1.0215 لتكون نوذج وان 2 وان على الديلى
كل الفرص على الجروب سوف يتم وضعها على هذه الصفحة أولا بأول لأن بيتنا الأصلى هنا

xm    xm

ايه يا جماعه فين باقي الاعضاء فين الاخ ليبيا ودكتور مدكور وابو جميل والاخت جومانه
الناس دي محترفه استيراتيجه القنوات واكيد هنكون فريق قوي
ولا انتوا بتحبوا العمل الفردي:huh:

انا جيت اهو :spinny:
من وقت ماكتبت اخر مشاركة بالصباح وانا بالخارج ولسه راجعة وشايفة نزول محترم قوى بالدولار ين والمجنون واليورو ين مش عارفة الواحد يلاحقها من مين لايورو نافع ولا ازواج الين كلهم متفقين على الهبوط الحاد الشهر ده :biglaugh:
الفكرة رائعة واحييك على الموضوع والفكرة لجميلة منك :wub:
واحب طبعا انضم ليها
لكن طريقة القنوات مفيهاش استوب لوز خالص لكن بيها ادارة لرأس المال بحيث ان كل 250$ بتدخل بعقد ميكرو ليهم يعنى معاك 2500 بيب للانعكاس ونقيس عليها اى مبلغ اكبر مثلا 5000$ يبقى قيمة العقد 2 مينى وهكذا
والتعزيز بيكون من نقاط قوية والفرص منها القوى مع الاتجاه بندخل بالعقد كامل ومنها الى عكس الاتجاه بندخل بمثلا 2 او 3 من عشرة من قيمة العقد لو فرصة غير قوية فدى طريقى ادارة راس المال بالطريقة
بالاضافة انى لاافضل الاستوب لوز فليا اقتراح بخصوص النقطة دى وبخصوص طريقة العمل مبدئيا وهو كالتالى الى ان نسمع باقى راى المنضمين للفريق ونتفق على كل شىء
انه كل شخص من اعضاء الفريق اكيد ليه طريقة يعمل بيها فكل فرد يطرح طريقته مع شرح مبسط ليها
يعنى اكيد فيه اشخاص متميزة بنماذج الهارمونيك واشخاص بالتحليل الموجى والاخر بالرقمى وهكذا
ودراسة الفرص تكون بتوافق اكثر من نوع بالتحليل فرضا حضرتك لقيت فرصة ونموذج هارمونيك بيها وتوافق هذا التحليل مع تحليل دكتور احمد عبابنة حسب الموجات والقنوات ايضا بخبرتى هنا بيبقى عندنا فرصة قوية جدا
وادارة راس المال تكون لكل فرد حسب ماهو بيتعامل يعنى نضع لها قيود عامة وكل شخص يدير حسابه حسب مايترائىء له وايضا مش كل الفرص حيدخل بيها كل الناس فالافضل للفريق انه يكون لوضع ودراسة الفرص الى تؤكدها اكثر من طريقة تحليل واكثر من شخص وادارة الحساب والصفقات ودخول الفرصة من عدمه تترك بحرية لكل فرد وياريت اعرف رايئك وراى باقى الاخوة بالاقتراح ده الى ان يخطر ببالى اقتراحات اخرى

xm    xm

وانا أؤيد كلامك الأفضل نفتح موضوع جديد بالمنتدى
الفيس بوك بصراحه مادخل فيه كثير
المهم اللي عنده اي اقتراح يطرحه هنا بالموضوع قبل فتح ورشة الموضوع الجديد

الموضوع حسب اختياركم انا اقتراحي كان علي اساس ان الصفقات الماركت محتاجه مناقشات سريعه لان السعر ممكن يتحرك بسرعه وفي الاخر كل الصفقات وقت دخولها هتتنشر في الموضوع المخصص
علي الاقل عشان الاخوه المبتدئين يدخلوا توصيه بدل ما يدخلوا يشوفوا مناقشات وردورد وفي الاخر ممكن الفرص تروح منه وانا معاكم في اي راي

xm    xm

بسم الله الرحمن الرحيم
أول فرصة يتم وضعها على جروب رحلة الأرباح بيع كندى من السعر الحالى 1.0175 تارجت 1.0050 وقف خسارة 1.0215 لتكون نوذج وان 2 وان على الديلى
كل الفرص على الجروب سوف يتم وضعها على هذه الصفحة أولا بأول لأن بيتنا الأصلى هنا

ان شاء الله توصيه موفقه اخي

xm    xm

انا جيت اهو :spinny:
من وقت ماكتبت اخر مشاركة بالصباح وانا بالخارج ولسه راجعة وشايفة نزول محترم قوى بالدولار ين والمجنون واليورو ين مش عارفة الواحد يلاحقها من مين لايورو نافع ولا ازواج الين كلهم متفقين على الهبوط الحاد الشهر ده :biglaugh:
الفكرة رائعة واحييك على الموضوع والفكرة لجميلة منك :wub:
واحب طبعا انضم ليها
لكن طريقة القنوات مفيهاش استوب لوز خالص لكن بيها ادارة لرأس المال بحيث ان كل 250$ بتدخل بعقد ميكرو ليهم يعنى معاك 2500 بيب للانعكاس ونقيس عليها اى مبلغ اكبر مثلا 5000$ يبقى قيمة العقد 2 مينى وهكذا
والتعزيز بيكون من نقاط قوية والفرص منها القوى مع الاتجاه بندخل بالعقد كامل ومنها الى عكس الاتجاه بندخل بمثلا 2 او 3 من عشرة من قيمة العقد لو فرصة غير قوية فدى طريقى ادارة راس المال بالطريقة
بالاضافة انى لاافضل الاستوب لوز فليا اقتراح بخصوص النقطة دى وبخصوص طريقة العمل مبدئيا وهو كالتالى الى ان نسمع باقى راى المنضمين للفريق ونتفق على كل شىء
انه كل شخص من اعضاء الفريق اكيد ليه طريقة يعمل بيها فكل فرد يطرح طريقته مع شرح مبسط ليها
يعنى اكيد فيه اشخاص متميزة بنماذج الهارمونيك واشخاص بالتحليل الموجى والاخر بالرقمى وهكذا
ودراسة الفرص تكون بتوافق اكثر من نوع بالتحليل فرضا حضرتك لقيت فرصة ونموذج هارمونيك بيها وتوافق هذا التحليل مع تحليل دكتور احمد عبابنة حسب الموجات والقنوات ايضا بخبرتى هنا بيبقى عندنا فرصة قوية جدا
وادارة راس المال تكون لكل فرد حسب ماهو بيتعامل يعنى نضع لها قيود عامة وكل شخص يدير حسابه حسب مايترائىء له وايضا مش كل الفرص حيدخل بيها كل الناس فالافضل للفريق انه يكون لوضع ودراسة الفرص الى تؤكدها اكثر من طريقة تحليل واكثر من شخص وادارة الحساب والصفقات ودخول الفرصة من عدمه تترك بحرية لكل فرد وياريت اعرف رايئك وراى باقى الاخوة بالاقتراح ده الى ان يخطر ببالى اقتراحات اخرى

يا هلا بالاخت الغاليه والله كلام رائع وده الي كان قصدي ان كلنا نتناقش ونتفق علي الفرص المضمونه عشان كده اقترحت لجروب والفرص الي نسبه نجاحها عالي ننشرها في الموضوع المخصص

انا بصراحه طريقه متاجرتي كلاسيكي والان بدرس اليوت بجديه ومعجب جدا باستيراتيجه القنوات لكن المقلق موضوع الاستوب انا شايف ان طريقه متاجرتك عليها رائعه ماشاء الله هل تريها مناسبه او ممكن نضيف عليها شويه تاكيدات ونخليها باستوب

عودة
أعلى