إفتح حسابك مع شركة XM  برعاية عرب اف اكس
إفتح حسابك مع تيكيمل

دعوه: تكوين فريق رحله الارباح

forexlion

عضو نشيط

xm    xm

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

في البدايه الموضوع ليس رحله للمليون لكنه رحله للارباح و قد يكون لنا نصيب ان نصل الي رقم قياسي او نصل الي المليون

دعوتي تتلخص في ان نكون فريق عمل نتكاتف سويا امام هذا السوق الذي يشبه الاعصار ياتي علي الاخضر واليابس

وهذا الاسبوع قد شهدنا ماساه في السوق وتحركات مبالغ فيها

يد الله مع الجماعه

لذلك من اراد ان نكون مجموعه عمل نعتمد استيراتيجه موحده فليكتب اسمه في الموضوع

واقترح ان تكون الصفقه لا تتعدي 2% من راس المال ولا ندخل صفقات في ان واحد تتعدي 5% مهما كانت المغريات

الصفقات يكون لها هدف واستوب
ننشيء جروب خاص علي الفيس بووك للفريق فقط وغير متاح لاي شخص اخر لكي نتناقش فيه علي الفرص ونحدد الاهداف وبعد هذا نطرح الفرصه المتفق عليها في موضوع الرحله لكي يستفي منه اخواننا في المنتدي
اقترح ان تكون الانطلاقه ان شاء الله اول يونيو

هذه نقاط مبدئيه والموضوع مطروح للنقاش

في انتظار ارائكم ومناقشاتكم

xm    xm

فكرة قوية جدا و أنا معاك و اعتبرنى أول المشاركين و كمان أدى اميل الفيس بوك لو عاوز تعمل الجروب يا ريت تبعتلى دعوة فورا و ربنا يوفقنا جميعا

التعديل الأخير بواسطة المشرف:

xm    xm

فكرة قوية جدا و أنا معاك و اعتبرنى أول المشاركين و كمان أدى اميل الفيس بوك لو عاوز تعمل الجروب يا ريت تبعتلى دعوة فورا و ربنا يوفقنا جميعا

يشرفني وجودك اخي واعتقد ان اداره المنتدي لن تسمح بنشر الايميلات عشان كده ان شاء الله انا سوف ارسل اسم الجروب لكل المجموعه وبعد اتمام المجموعه هنغلق الجروب لكي متاح لنا فقط

التعديل الأخير بواسطة المشرف:

xm    xm

هو طبعا انا محبش أى فيولاشن لقواعد المنتدى اللى هو بيتنا الكبير لكن أنا قصدى انى معاك فى الخطوة دى و ربنا يوفقك

xm    xm

الفكره جيده وتشكر عليه
لكن لابد من وجود استراتيجات تكون قويه وتكون نقطة وقف الخساره لايتعدى 20 نقطة فقط مهما كان

ان شاء الله نتفق علي استراتيجه وتكون ناجحه وليه 20 نقطه استوب اجنا ممكن نتعامل لغايه 70 نقطه استوب

لو الهدف مثلا50 نقطه او لو الهدف 25 نقطه ممكن يكون الاستوب 35 نقطه المهم يكون نسبه نجاح الصفقات اكبر

واولا واخيرا نسال الله التوفيق

xm    xm

ان شاء الله نتفق علي استراتيجه وتكون ناجحه وليه 20 نقطه استوب اجنا ممكن نتعامل لغايه 70 نقطه استوب

لو الهدف مثلا50 نقطه او لو الهدف 25 نقطه ممكن يكون الاستوب 35 نقطه المهم يكون نسبه نجاح الصفقات اكبر

واولا واخيرا نسال الله التوفيق
بصراحه اذا وقف الخساره اكثر 70 نقطة الأمر غير مجدي يعني اللي تربحه اليوم بكره تخسره

xm    xm

بصراحه اذا وقف الخساره اكثر 70 نقطة الأمر غير مجدي يعني اللي تربحه اليوم بكره تخسره

ياريت لو عندك استيراتيجه او طريقه متاجره استوبها 20 نقطه ونسبه نجاحها عاليه ياريت تفيدنا بها

xm    xm

ايه يا جماعه فين باقي الاعضاء فين الاخ ليبيا ودكتور مدكور وابو جميل والاخت جومانه
الناس دي محترفه استيراتيجه القنوات واكيد هنكون فريق قوي
ولا انتوا بتحبوا العمل الفردي:huh:

xm    xm

أهلا شباب منورين
بارك الله فيك اخي الغالي على الطرح الجميل
فكرة رائعة
همسة ياريت بلاش وضع الايمايلات على العام لأنه مخالف
بالتوفيق للجميع

اهلا بمشرفنا الغالي نورت الموضوع وبارك الله فيك

xm    xm

ايه يا جماعه فين باقي الاعضاء فين الاخ ليبيا ودكتور مدكور وابو جميل والاخت جومانه
الناس دي محترفه استيراتيجه القنوات واكيد هنكون فريق قوي
ولا انتوا بتحبوا العمل الفردي:huh:
السلام عليكم ورحمة الله
هلا اخي الحبيب الفكره جميلة في حد ذاتها واي شيء مطلوب مني انا جاهز :wub:

عودة
أعلى